Παρά το γενικότερο αισιόδοξο κλίμα η δραστηριότητα γύρω από τις νέες ναυπηγήσεις είναι μέχρι σήμερα «χαμηλές», αναφέρει σε ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking.

Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον για το εάν αυτό το θα συνεχιστεί κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, καθώς αναμένεται ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν σε σχετικά ενθαρρυντικά επίπεδα, ακόμη και αν ληφθούν υπ’ όψιν οι απώλειες που καταγράφηκαν τις τελευταίες ημέρες, επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος.

Την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 11 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, όλες σε κινεζικά ναυπηγεία σύμφωνα με τον ίδιο ναυλομεσιτικό οίκο, ενώ στα δεξαμενόπλοια καταγράφηκε μεγαλύτερος αριθμός παραγγελιών, 15 συνολικά, μεταξύ των οποίων όμως περιλαμβάνονται τα 10 συν τέσσερα VLCC της επιστολής προθέσεων (LOI) της Capital Maritime & Trading, του Βαγγέλη Μαρινάκη, προς τα ναυπηγεία της Hyundai, της Νοτίου Κορέας.

Ο ναυτιλιακός αναλυτής της Deutsche Bank, Amit Mehotra, μιλώντας σε συνέδριο στο Λονδίνο δήλωσε ότι παρά τον σταθερό ρυθμό ανάπτυξης που καταγράφεται σχεδόν σε όλους τους κλάδους, ο αριθμός των νέων παραγγελιών νεότευκτων παραμένει σχετικά περιορισμένος λόγω ανησυχιών γύρω από τις προοπτικές της παγκόσμιας ανάπτυξης σε συνδυασμό και με την έλλειψη των κεφαλαίων.

Μέχρι τον προηγούμενο Αύγουστο ο ναυτιλιακός κλάδος είχε τοποθετήσει παραγγελίες σε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 13,5 εκατ. dwt, 60% κάτω από το αντίστοιχο μέγεθος το 2018, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι βρίσκονται σε υψηλά σχεδόν δεκαετίας.

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, οι παραγγελίες σε πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου αντιστοιχούν σε 10,4 εκατ. dwt και βρίσκονται 45% χαμηλότερα σε ετήσια βάση σε σχέση με πέρυσι και 30% κάτω από τον μέσο όρο της τελευταίας 20ετίας.