ΠΑΣΟΚ: Η Πραγματικότητα στην Παιδεία Διαφέρει Ριζικά από την «Μαγική Εικόνα» του Πρωθυπουργού

Η Πραγματικότητα της Εκπαίδευσης: Μια Κριτική ‌Ανάλυση

Ο υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Στέφανος Παραστατίδης, αναφέρεται στην «μαγική εικόνα» που παρουσίασε ο πρωθυπουργός κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας. Αυτή η‍ εικόνα «δεν έχει​ καμία ‍σχέση με την πραγματικότητα της απαξίωσης ​και της υποβάθμισης που βιώνουμε⁣ στο χώρο αυτά τα χρόνια της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας».

Στην ανακοίνωσή του, ⁣ο κ. Παραστατίδης επισημαίνει‌ ότι​ «η κυβέρνηση αυτή είναι υπεύθυνη για το φιάσκο ⁢της κολλεγιοποίησης ανώτατης ⁢εκπαίδευσης, για τη ψήφο νόμων ​που δεν εφαρμόζονται ​(όπως η επαγγελματική ‌εκπαίδευση και τα campuses), καθώς και⁣ για τη μείωση των επιδόσεων ⁣των μαθητών στον διαγωνισμό Pisa». Επιπλέον, αναφέρει την⁣ καλλιέργεια εδάφους για την ⁢εισβολή κερδοσκοπικών funds στην ιδιωτική εκπαίδευση και τη συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση.

Ο κ. Παραστατίδης παραθέτει συγκεκριμένες δηλώσεις του πρωθυπουργού από την επίσκεψη στο υπουργείο Παιδείας, τονίζοντας ότι «πολλά από όσα⁣ ανέφερε δεν ανταποκρίνονται⁣ στην αλήθεια». Αναλυτικά:

  • Δήλωση: ‘Η κατάσταση​ στα σχολεία μας είναι πολύ​ διαφορετική ⁣και έχει βελτιωθεί καθώς από το 2019 έχουμε προσθέσει‍ 39.000 μόνιμους⁢ εκπαιδευτικούς στη δύναμή μας’.⁣
    ‍ ⁤ ‌
    Aλήθεια: ⁢Η αριθμητική αυτή θυμίζει δημιουργική λογιστική: Παρόλο που προστέθηκαν 39.000 ⁤μόνιμοι εκπαιδευτικοί, ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών ‍(μονίμων και αναπληρωτών) μειώνεται κάθε χρόνο κατά‌ τη διάρκεια της διακυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας.
  • Δήλωση: ‘Πρέπει να δώσουμε​ περισσότερη προσοχή στο ωρολόγιο πρόγραμμα όσον αφορά την ποιότητα αλλά και ​την ποσότητα ύλης’.

    Aλήθεια: Δεν⁢ έχει γίνει καμία μείωση ύλης‍ μέχρι σήμερα. Μετά από‌ έξι χρόνια κυβερνητικής θητείας το θέμα αυτό επανέρχεται ξανά.

  • Δήλωση: ‘Συζητήσαμε σχετικά με ‍την αξιολόγηση των​ εκπαιδευτικών’.
    ‍ ​
    Aλήθεια: Πρόκειται⁣ για μια αποτυχία του γραφειοκρατικού μοντέλου αξιολόγησης που‍ δεν έχει οδηγήσει⁣ σε ⁢καμία βελτίωση στις ‌παρεχόμενες υπηρεσίες εκπαίδευσης.
    Δήλωση:‘Αναφέρθηκα στις πολιτικές κατά του μπούλινγκ’.
    Aλήθεια:‘Η αντιμετώπιση σχολικής ⁢βίας γίνεται κυρίως μέσω πλατφορμών χωρίς εθνική στρατηγική ή σαφή ‌κατεύθυνση’.

Tέλος, ο κ. Παραστατίδης σημειώνει ότι «δεν προκαλεί έκπληξη η απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στο αποτυχημένο εγχείρημα ίδρυσης μη ⁢κρατικών ‘μη‍ κερδοσκοπικών’ παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στη‌ χώρα», ‌καθώς φαίνεται πως ακόμη και ο ίδιος ‍ο κ.Μητσοτάκης δυσκολεύεται να υπερασπιστεί αυτήν την επιλογή.

Scroll to Top