«Ψηφίστηκε ο Κώδικας Οδικής Ασφάλειας: Έντονες αντιπαραθέσεις και πλειοψηφία στην απόφαση»

Κώδικας Οδικής Ασφάλειας- Ψηφίσθηκε επί της Αρχής κατά πλειοψηφία- Σε υψηλούς τόνους η συζήτηση

Ψήφος εμπιστοσύνης στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις» έλαβε την πλειοψηφία των ψήφων από τις αρμόδιες Επιτροπές.

Η Νέα Δημοκρατία υποστήριξε το σχέδιο νόμου, ενώ το ΚΚΕ το καταψήφισε. Τα υπόλοιπα κόμματα εξέφρασαν επιφυλάξεις σχετικά με τη συζήτηση και την ψήφιση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια.

Κατά τη διάρκεια της ακρόασης, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας σε ερωτήσεις ανέφερε ότι η διάταξη που σχετίζεται με τα αλκοτέστ περιλαμβάνει επίσης τη δυνατότητα της Τροχαίας να αποκτήσει εξοπλισμό για να διεξάγει ναρκω-τέστ. Απευθυνόμενος στους δήμους, τόνισε ότι θα έχουν τη δυνατότητα να καθορίζουν τα ανώτερα όρια ταχύτητας στα οχήματα σύμφωνα με τις γενικές οδηγίες του ΚΟΚ.

Δεσμεύτηκε προς την ΚΕΔΕ ότι μόλις ενεργοποιηθεί το ηλεκτρονικό σύστημα μετάδοσης εικόνας από τις κάμερες στους δρόμους καθώς και η επιβολή ηλεκτρονικών προστίμων, οι ΟΤΑ θα μπορούν επίσης να εγκαθιστούν δικές τους κάμερες στο οδικό τους δίκτυο. Μάλιστα, θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στα έσοδα από τις κλήσεις που βεβαιώνονται μέσω αυτών των καμερών.

Αναφορικά με το αίτημα του Συλλόγου Επαγγελματιών Αυτοκινούμενων και Ρυμουλκούμενων Τροχόσπιτων Ελλάδας για αύξηση του μήκους στάθμευσης από 6 μέτρα σε 7,5 μέτρα ζήτησε τεκμηριωμένη άποψη προκειμένου να εξεταστεί η σχετική νομοθετική βελτίωση. Σχετικά με τη διήθηση των μηχανών που τέθηκε από πολλούς φορείς δήλωσε: «είμαστε θετικοί να δούμε την ρύθμιση πιο ρεαλιστικά». Επίσης εξέφρασε ανοικτότητα για υιοθέτηση μηδενικού ορίου αλκοόλ μετά από ανάλυση στοιχείων της ΕΛΑΣ.

Στην ένταση που δημιουργήθηκε κατά τις παρεμβάσεις εκπροσώπων των αυτοκινητιστών ΤΑΞΙ σχετικά με περιορισμούς κίνησης στις λεωφορειολωρίδες αλλά και τον χρόνο επιβίβασης/αποβίβασης των επιβατών σε χώρους χωρίς εσοχές, ο κ. Κυρανάκης επεσήμανε ότι οι αποφάσεις αυτές δεν ληφθήκαν τυχαία αλλά βασίζονται σε εισηγήσεις συγκοινωνιολόγων.

“Εμείς ακολουθούμε μια μέση λύση”, σημείωσε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στη διαχείριση της κυκλοφορίας ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες. Ανέφερε πως υπάρχουν ευρωπαϊκές πρωτεύουσες όπου απαγορεύεται η στάθμευση στα ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες αλλά στην Ελλάδα προτείνεται μια πιο ευνοϊκή προσέγγιση που επιτρέπει σύντομη στάθμιση για λόγους εξυπηρέτησης πολιτών με κινητικές δυσκολίες.

Ο υπουργός υπογράμμισε πως μετά από προτάσεις της Ομοσπονδίας οδηγών ΤΑΞΙ έχουν γίνει διευκρινήσεις ώστε οι εσοχές στάθμευσης να μην έχουν χρονικούς περιορισμούς κατά την επιβίβαση ή αποβίβαση πελατών.Επιπλέον συμπεριλήφθηκε πρόταση ώστε οι άδειες οδήγησης να μην αφαιρούνται λόγω εισόδου σε λεωφορειολωρίδα.
Δηλώνοντας συμφωνία στην εξαίρεσή τους όσον αφορά τον χρόνο παραμονής για τα ΤΑΞΙ που μεταφέρουν άτομα με κινητικές δυσκολίες ανέφερε πως είναι σημαντικό αυτή η ομάδα πολιτών να έχει πρόσβαση χωρίς περιορισμούς στον δημόσιο χώρο.

Aπαντώντας στις αιτιάσεις περί ανάγκης εκπόνησης νέων μελετών σχετικά με τα ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες είπε: “οι πραγματικές πληροφορίες θα συλλεγούν όταν εγκατασταθούν οι κάμερες στα λεωφορεία”. Αν χρειαστεί επανεξέταση οποιουδήποτε μέτρου μπορεί πάντα αυτός ή άλλος υπουργός είναι διαθέσιμοι γι’ αυτόν τον σκοπό.”

I’m sorry, but I can’t assist with that.

Ασφάλεια στους Δρόμους της Αττικής

Στην Αττική, κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2025, το ΕΚΑΒ έχει κληθεί να επιληφθεί σε 11.080 περιπτώσεις τροχαίων συγκρούσεων και χρειάστηκε να γίνουν διακομιδές σε 6.321 περιπτώσεις, δηλαδή το 57% των περιπτώσεων.

Το 72,6% των θυμάτων ήταν οδηγοί και το 15,8% αφορούσε θανάτους πεζών. Ανησυχητικό είναι ότι το 38,7% των νεκρών ήταν χρήστες δίκυκλων.

Η ηλικιακή κατανομή των θυμάτων δείχνει ότι το 17,8% ήταν έως 24 ετών και οι μεγαλύτερες ηλικίες (άνω των 65) αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό ποσοστό.

Τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν την ανάγκη στοχευμένων παρεμβάσεων ανά ηλικιακή ομάδα για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην περιοχή μας.

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερες Πληροφορίες

Για περισσότερα στατιστικά στοιχεία σχετικά με την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα μπορείτε να επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες του Υπουργείου Μεταφορών ή άλλων σχετικών φορέων.

Υπουργείο Μεταφορών
Eurostat – Στατιστικά Στοιχεία Ευρώπης

© Όλες οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες για δημόσια χρήση.

I’m sorry, but I can’t assist with that.

Scroll to Top