«Χαλκίδα: Η γέφυρα άνοιξε για τα ΙΧ, αλλά παραμένει κλειστή για τα πλοία – Τι συμβαίνει;»

Χαλκίδα: Στην κυκλοφορία η γέφυρα για ΙΧ αλλά «κόλλησε» – Δεν ανοίγει για τα πλοία

Γέφυρα Ευρίπου: Προβλήματα και Προοπτικές

Η παλιά γέφυρα του Ευρίπου στη Χαλκίδα έχει υποστεί μερική αποκατάσταση και έχει επανέλθει στην κυκλοφορία, ωστόσο τα ζητήματα παραμένουν. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένων Εύβοιας (ΟΛΝΕ), Σπύρο Γεροντίτη, η γέφυρα εξακολουθεί να είναι κλειστή για τη ναυσιπλοΐα.

«Η γέφυρα δεν θα ανοίξει την Τρίτη για τη διέλευση σκαφών. Πρέπει να γίνει πλήρης επαναξιολόγηση της λειτουργικότητάς της», δήλωσε ο κ. Γεροντίτης στην ΕΡΤ. Η βλάβη εντοπίστηκε στον μηχανισμό αυτοματισμού που ρυθμίζει την υψομετρική διαφοροποίηση των κινητών τμημάτων της γέφυρας.

Ο πρόεδρος του ΟΛΝΕ επισήμανε ότι το ζήτημα είναι «πολύ σοβαρό». «Η ζημιά σημειώθηκε μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής και προκάλεσε μεγάλη ταλαιπωρία σε πεζούς και οδηγούς.Ζητάμε συγγνώμη για την αναστάτωση», πρόσθεσε.

Το Λιμενικό Σώμα επιβεβαίωσε την απόφαση αυτή,διευκρινίζοντας ότι η πρόσβαση στη γέφυρα επιτρέπεται μόνο σε οχήματα και πεζούς,ενώ η διεύλευση πλοίων παραμένει απαγορευμένη «μέχρι νεωτέρας».

Ηλικία και Κατάσταση της Γέφυρας

Η γέφυρα του Ευρίπου λειτουργεί εδώ και 65 χρόνια κι έχει υποστεί σημαντική φθορά λόγω συνεχούς χρήσης καθώς επίσης εξαιτίας των συνθηκών στο θαλάσσιο περιβάλλον. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΛΝΕ, έχει κατατεθεί σχετική μελέτη προς τις αρμόδιες αρχές που τεκμηριώνει την ανάγκη χρηματοδότησης για αποκατάσταση αλλά και ετήσια συντήρηση.

«Η φθορά αυξάνεται με τον χρόνο. Απαιτούνται σοβαρές παρεμβάσεις καθώς επίσης τακτική συντήρηση ώστε να αποφευχθούν ανάλογες καταστάσεις στο μέλλον», τόνισε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ενδεχόμενο αντικατάστασης της υπάρχουσας γέφυρας, ο κ. Γεροντίτης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο κατασκευής νέας: «Αν εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι κι υπάρχει σωστός τεχνικός σχεδιασμός,μπορούμε να ξεκινήσουμε διάλογο για μια νέα γέφυρα». Μέχρι τότε όμως η υφιστάμενη πρέπει να λειτουργεί ασφαλώς.

Kοινωνικές Επιπτώσεις

Κάθε μέρα δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη γέφυρα κι η ακινητοποίησή της προκαλεί σοβαρή επιβάρυνση στην κυκλοφορία των οχημάτων.

“Το καλοκαίρι ανοίγει πέντε φορές την εβδομάδα ενώ τον χειμώνα τέσσερις”.

Sκοπός είναι να περιοριστεί αυτός ο αριθμός ώστε να μειωθεί η καταπόνηση της δομής αλλά παράλληλα να διασφαλιστεί η μακροχρόνια αντοχή της.
Ο πρόεδρος του ΟΛΝΕ ολοκληρώνοντας δήλωσε πως δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας αλλά επανήλθε στην ανάγκη μιας συνολικής προσapproach από τις αρμόδιες αρχές δεδομένου ότι η συγκεκριμένη υποδομή είναι κρίσιμη για την ευρύτερη περιοχή γύρω από τη Χαλκίδα.

Scroll to Top