«Μητσοτάκης: Το 1,6 δισ. του πακέτου της ΔΕΘ και το μεγάλο στοίχημα για την οικονομία»

Μητσοτάκης: Μειώσαμε την ανεργία από το 18% στο 8%, δημιουργήσαμε 500.000 νέες θέσεις εργασίας

Ο κύβος ερρίφθη: Τα νέα μέτρα και οι προκλήσεις για την κυβέρνηση Μητσοτάκη

Η κατάσταση είναι κρίσιμη, καθώς το στοίχημα παραμένει ανοιχτό: Θα αποδώσουν τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση Μητσοτάκη, προκειμένου να αναστραφεί το αρνητικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί λόγω της ακρίβειας, των σκανδάλων και των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν νοικοκυριά, επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις;

Η έκβαση αυτού του “στοιχήματος” θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στις πολιτικές εξελίξεις – ενδεχομένως ακόμη και στον χρόνο διεξαγωγής των επόμενων εκλογών.

Το πακέτο της ΔΕΘ

Το πακέτο μέτρων από τη ΔΕΘ, αξίας 1,6 δισ. ευρώ, περιλαμβάνει ποικιλία δράσεων – “λίγα απ’ όλα για πολλούς”. Στις βασικές του πτυχές περιλαμβάνονται φορολογικές μεταρρυθμίσεις με μόνιμες ελαφρύνσεις φόρων, πρωτοβουλίες για την επίλυση του στεγαστικού ζητήματος καθώς και του δημογραφικού προβλήματος. Επίσης υπάρχουν υποσχέσεις για μεταρρυθμίσεις που απαιτούν ευρύτερες πολιτικές συναινέσεις.

Στρατηγική με εκλογικό στόχο

Πέρα από τον δηλωμένο σκοπό στήριξης των μεσαίων εισοδημάτων, η κυβέρνηση στοχεύει σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες μέσω θετικών μέτρων που σχετίζονται με τις εκλογικές στρατηγικές της. Παρά τις πιθανές σκοπιμότητες πίσω από αυτές τις κινήσεις, τα εξαγγελθέντα μέτρα φαίνεται να κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ωστόσο παραμένει αμφίβολο αν αυτά θα μπορέσουν να μειώσουν τη λαϊκή δυσαρέσκεια ή να αλλάξουν το βαρύ κλίμα στην κοινωνία και στους ψηφοφόρους.

Aπουσία αφηγήματος

“Ακόμη καλύτερες μέρες” είναι το νέο κυβερνητικό αφήγημα – ένα σύνθημα που θυμίζει παλαιότερες εποχές. Οι χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι,οι συνταξιούχοι και τα πιο φτωχά νοικοκυριά δεν βλέπουν αυτές τις ημέρες να έρχονται καθώς η ακρίβεια συνεχίζει να πλήττει τα εισοδήματα τους.

Η κυβέρνηση προσδοκά πολλά από αυτό το νέο πακέτο υποστηρίζοντας ότι “θα ωφελήσει όλους τους Έλληνες”, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη μεσαία τάξη ως βασική δεξαμενή ψήφων στις επόμενες εκλογές.

Eπικοινωνιακή στρατηγική

Kεντρικός στόχος είναι η επικοινωνιακή νίκη σε μια μάχη που ήδη έχει ξεκινήσει και αναμένεται να ενταθεί τις επόμενες ημέρες μέσω αναλύσεων και κομματικών αντιπαραθέσεων.

The key issue is not merely quantitative—whether the new measures meet societal needs—but rather how they will be perceived by the public and voters. As we approach april-May—the potential timeframe for early elections—the effectiveness of these measures will become evident. However,it may be too late for τον Κ. Μητσοτάκη αν μέχρι τότε δεν έχει καταφέρει να κερδίσει την επικοινωνιακή μάχη αυτήν την περίοδο κρίσης.

Scroll to Top