Αλλαγές στην Πολιτική της ΕΕ για τους Κινητήρες Εσωτερικής Καύσης
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανοίγει νέες προοπτικές για την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, έτος που αρχικά είχε οριστεί ως το τέλος αυτής της τεχνολογίας στην Ευρώπη. “Είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες”, δήλωσε ο Έλληνας Επίτροπος αρμόδιος για τις Μεταφορές, Απόστολος Τζιτζικώστας, σε συνέντευξή του στην Handelsblatt. Ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς είχε στείλει επιστολή προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ζητώντας να εξεταστούν οι “εξαιρετικά αποδοτικοί” κινητήρες εσωτερικής καύσης κατά την αναθεώρηση των ορίων εκπομπών του στόλου από το 2035 και μετά.
Όταν ρωτήθηκε αν η ΕΕ θα επιτρέψει όχι μόνο τα υβριδικά αυτοκίνητα αλλά και τους συμβατικούς κινητήρες καύσης, ο κ. Τζιτζικώστας απάντησε: “Είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες. Θέλουμε να διατηρήσουμε τους στόχους μας αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τις τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις. Είναι σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα μας και ταυτόχρονα να υποστηρίξουμε τη βιομηχανία της Ευρώπης ώστε να παραμείνει πρωτοπόρος στην τεχνολογία”. Σημείωσε επίσης ότι “εξετάζουμε πώς μπορούμε καλύτερα να ενισχύσουμε την αλυσίδα αξίας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας – μέσω στοχευμένων προτιμήσεων από πλευράς ΕΕ”.
Ο Έλληνας Επίτροπος πρόσθεσε ότι η επιστολή του Μερτς έγινε δεκτή με θετική διάθεση και η Επιτροπή σκοπεύει να συμπεριλάβει “όλες τις τεχνικές εξελίξεις” στον νέο κανονισμό – συμπεριλαμβανομένων των μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών καυσίμων καθώς και προηγμένων βιοκαυσίμων.
Αυτό είναι κρίσιμο για μια “οικονομικά βιώσιμη και κοινωνικά δίκαιη” μετάβαση προς κλιματικά ουδέτερα συστήματα, τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας. Σύμφωνα με πληροφορίες από την Handelsblatt, δύο ακόμη αξιωματούχοι της Επιτροπής επιβεβαίωσαν ότι σχεδιάζουν τη δυνατότητα χρήσης παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης υπό τον όρο ότι θα τροφοδοτούνται με βιοκαύσιμα ή ηλεκτρικά καύσιμα.
