Μετασχηματισμός των Δημόσιων Συγκοινωνιών στον Πειραιά
Ήταν Νοέμβριος του 1953 όταν οι γραμμές του τραμ αποσύρθηκαν για να δώσουν τη θέση τους στα πρώτα τρόλεϊ. Σχεδόν 70 χρόνια αργότερα, η πρόοδος της τεχνολογίας φέρνει μια νέα αλλαγή: τα τρόλεϊ αποσύρονται και αντικαθίστανται από ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.
Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε από την Ακτή Μιαούλη στον Πειραιά, όπου χθες Κυριακή (7/12) στις 10:30 το πρωί, τα συνεργεία προχώρησαν στην κοπή του πρώτου καλωδίου. Από τον Πειραιά καταργείται πλέον πάνω από το 70% του δικτύου καλωδίων.
Aπό σήμερα Δευτέρα (8/12),οι γραμμές 17 και 20 θα αντικατασταθούν με ηλεκτρικά λεωφορεία. Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών,Κωνσταντίνος Κυρανάκης,δήλωσε ότι «η ίδια καθαρή ενέργεια που παρείχαν τα τρόλεϊ για να μετακινούν εκατομμύρια πολίτες όλες αυτές τις δεκαετίες,πλέον μπορεί να προσφερθεί από τα ηλεκτρικά λεωφορεία».
Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, τόνισε ότι αυτή η μετάβαση θα επιφέρει «οικονομία στους πολίτες και στο κράτος», καθώς επίσης εκσυγχρονισμό και αισθητική αναβάθμιση της πόλης.
Αντιπαράθεση σχετικά με την αλλαγή
Ωστόσο, ο Γιώργος Γιολδάσης μέλος του Σωματείου Εργαζομένων στα Τρόλεϊ επισημαίνει ότι το κόστος των μπαταριών για τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι υψηλό: «Ένα ηλεκτρικό λεωφορείο σε οκτώ χρόνια θα κοστίσει 100.000 ευρώ για την αντικατάσταση της μπαταρίας, ενώ ένα τρόλεϊ μπορεί να λειτουργεί έως και 24 χρόνια χωρίς τέτοιες δαπάνες».
Σύμφωνα με στοιχεία που παρέχει ο ΟΑΣΑ,το κόστος ανά χιλιόμετρο για κάθε τρόλει ανέρχεται σε 5,5 ευρώ ενώ για τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι μόλις 2,5 ευρώ. Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να προσφέρει εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους άνω του 50%, καθώς επίσης εξοικονόμηση περίπου 20 εκατομμυρίων ευρώ από τη συντήρηση και την αντικατάσταση του δικτύου.
Μετά την αποξήλωση των καλωδίων στον Πειραιά το τραμ θα έχει πλέον τη δυνατότητα να φτάνει απευθείας στον τερματικό σταθμό έξω από το λιμάνι σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στις αστικές μετακινήσεις της πόλης.

