«Σοφία Ζαχαράκη: Αποκαλύπτει το Φιλόδοξο Σχέδιο της Κυβέρνησης για την Παιδεία το 2024»

Ζαχαράκη για Ιδιωτικά ΑΕΙ: Η απόφαση ανοίγει δρόμο για την υλοποίηση μιας ιστορικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης

Ομιλία Σοφίας Ζαχαράκη στη Βουλή για τον Προϋπολογισμό της Παιδείας

Η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, παρουσίασε στη Βουλή το κυβερνητικό σχέδιο για την εκπαίδευση με ορίζοντα το 2040 κατά τη διάρκεια της συζήτησης του κρατικού προϋπολογισμού.

Στην αρχή της ομιλίας της τόνισε ότι «Υπάρχουν στιγμές στη Βουλή που δεν κρίνονται από την ένταση της αντιπαράθεσης, αλλά από το βάθος της ευθύνης», επισημαίνοντας πως η εκπαίδευση είναι μια μακροχρόνια επένδυση για τη χώρα σε θέματα εθνικής συνοχής και κοινωνικής δικαιοσύνης.

Αναφερόμενη στον προϋπολογισμό του υπουργείου Παιδείας, δήλωσε: «Σήμερα, δεν συζητάμε απλώς έναν ακόμη προϋπολογισμό του υπουργείου Παιδείας. Ανοίγουμε την συζήτηση για το ποιο σχολείο έχει ανάγκη η χώρα. Συζητάμε αν η Ελλάδα θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει την Παιδεία αποσπασματικά, ως άθροισμα μέτρων και αντιδράσεων, ή αν έχει το πολιτικό θάρρος να χτίσει ένα δημόσιο σχολείο που αντέχει στον χρόνο, στις κρίσεις και στις κοινωνικές ανισότητες.»

Η υπουργός ανέφερε ότι από το 2019 η κυβέρνηση αύξησε τον προϋπολογισμό του Υπουργείου κατά σχεδόν 22%. Φέτος ο συνολικός προϋπολογισμός φτάνει τα 6.87 δισεκατομμύρια ευρώ με αύξηση 700 εκατομμυρίων ευρώ. Ανέφερε επίσης ότι γνωρίζει πως η αντιπολίτευση θα υποστηρίξει ότι οι πόροι δεν είναι αρκετοί αλλά τόνισε πως οι διαθέσιμοι πόροι πρέπει να διανέμονται με λογικό και δίκαιο τρόπο.

Επιπλέον ανακοίνωσε ότι μέχρι το 2026 θα λειτουργήσει η ψηφιακή πλατφόρμα EduPlan που θα χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη ώστε να προβλέπει τις ανάγκες των σχολείων και να διευκολύνει τη σωστή στελέχωσή τους.

Η υπουργός επισήμανε επίσης ότι τα Ψηφιακά Φροντιστήρια και οι Ενισχυτικές Διδασκαλίες «χτυπάνε στον πυρήνα της ανισότητας», ανακοινώνοντας την επέκταση των ζωντανών μαθημάτων στην Α’ και Β’ Λυκείου. Ο στόχος είναι να μειωθεί η εξάρτηση από ιδιωτική διδασκαλία και να ενισχυθεί η ισότιμη πρόσβαση στη γνώση ανεξαρτήτως οικονομικών συνθηκών ή γεωγραφικής θέσης.

Tέλος, σχετικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση ανέφερε ενίσχυση των δημόσιων πανεπιστημίων μέσω χρηματοδότησης καθώς επίσης τη σημασία θεσμικής τάξης σημειώνοντας πως η διαγραφή των «αιώνιων» φοιτητών σχετίζεται με ζητήματα θεσμικής αξιοπιστίας. Επιπλέον υπογράμμισε ότι οι συζητήσεις γύρω από μη κρατικά πανεπιστήμια διεξάγονται «με κανόνες, αξιολόγηση και διαφάνεια».

Scroll to Top