«Αθήνα: Πόσο ασφαλές είναι το Μετρό; Αποκαλύψεις και Στατιστικά»

Πόσο ασφαλές είναι το Μετρό της Αθήνας

Σοβαρές Αδυναμίες στο Δίκτυο Μετρό και Ηλεκτρικού της Πρωτεύουσας

Αναφορές για συρμούς που δεν σταματούν εγκαίρως, τρένα χωρίς την απαραίτητη προληπτική συντήρηση, θυρίδες που ανοίγουν απροσδόκητα, γηρασμένος στόλος και ελλείψεις προσωπικού είναι μερικά από τα σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζει το δίκτυο του Μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στην Αθήνα. Ο Δημήτρης Γουρτής, μέλος της Επιτροπής Υγείας και Ασφάλειας των Εργαζομένων στη ΣΤΑ.ΣΥ., επισημαίνει ότι αυτά τα προβλήματα παραμένουν άλυτα.

«Συρμοί που δεν φρέναραν εγκαίρως»

Ο κ.Γουρτής δήλωσε στο iEidiseis.gr ότι «από το καλοκαίρι του 2024 έχουμε επανειλημμένα ζητήσει πληροφορίες σχετικά με τις δοκιμές πέδησης υπό φορτίο, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουμε λάβει απάντηση». Αυτές οι δοκιμές περιλαμβάνουν τη φόρτιση των τρένων με παλέτες γεμάτες άμμο για να ελεγχθεί η απόσταση πέδησης σε διαφορετικά φορτία.

«Έχουμε καταγράψει πάνω από δέκα περιστατικά όπου οι συρμοί δεν ακινητοποιήθηκαν εγκαίρως», πρόσθεσε ο ίδιος.Έφερε ως παράδειγμα ένα περιστατικό στη γραμμή 1 όπου μισό βαγόνι ακινητοποιήθηκε εκτός του συρμού.

«Δεν υπάρχει θέμα ασφαλείας»

Η ΣΤΑ.ΣΥ., μέσω του Γραφείου Τύπου της, αντέτεινε ότι «οι συрμοί λειτουργούν υπό το σύστημα Automatic Train Operation (A.T.O.),το οποίο αυτοματοποιεί τη λειτουργία τους». Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι συμβαίνουν περιστατικά υπέρβασης αποβάθρας χωρίς να τίθεται θέμα ασφάλειας για τους επιβάτες.

“Σοβαρό πρόβλημα”

Σε επιστολή προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΤΑ.ΣΥ., ο κ. Γουρτής μαζί με άλλους συναδέλφους αναφέρθηκαν σε σημαντικά ζητήματα όπως η έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με τους ελέγχους στα ελατήρια κυλίνδρων πέδησης.

“Χωρίς προληπτική συντήρηση το 45% των συrμών”

Mε βάση πρόσφατο ρεπορτάζ του news 24/7, περίπου 18 από τα ενεργά τρένα στις δύο γραμμές δεν έχουν υποστεί την απαιτούμενη προληπτική συντήρηση σύμφωνα με τις οδηγίες.

“Οι συrμοί είναι ελεγμένοι”

Aπό την πλευρά της η ΣΤΑ.ΣΥ ανέφερε πως οι ενεργοί συrμοί έχουν υποστεί έλεγχο από τεχνικό προσωπικό και είναι κατάλληλοι για μεταφορά επιβατών.

“11 σημεία βραδυπορίας”

Ο κ. Γουрτης σημείωσε επίσης ότι υπάρχουν έντεκα σημεία βραδυπορίας στη γραμμή 1 λόγω κακής κατάστασης των rails ενώ στις γραμμές 2 και 3 πραγματοποιούνται αλλαγές σε φθαρμένες τροχιές που θα έπρεπε να είχαν γίνει νωρίτερα.

“Ενέχει κινδύνους”

Aξιοσημείωτο είναι πως οι φωτεινοί σηματοδότες στη γραμμή 1 χρειάζονται καθαρισμό καθώς η δυσδιάκριτη κατάσταση τους μπορεί να προκαλέσει επικίνδυνες καταστάσεις στους οδηγούς των τρένων.

“Γηρασμένος στόλος”

Mε τον αριθμό των διαθέσιμων συrμών να έχει μειωθεί δραματικά λόγω ηλικίας και έλλειψης ανταλλακτικών, ο κ. Γουрτης επεσήμανε πως πολλοί εξ αυτών έχουν διανύσει πάνω από τέσσερα εκατομμύρια χιλιόμετρα καθιστώντας δύσκολη την ανακαίνισή τους.

“Ζητήματα ασφαλείας”

Aξιοσημείωτο είναι επίσης πως υπάρχει σοβαρή έλλειψη προσωπικού ειδικευμένου στην επισκευή τρένων καθώς απαιτείται μακροχρόνια εμπειρία στον τομέα αυτόν.”

“Άνοιξαν οι πόρες μόνες τους”

Mεγάλος αριθμός περιστατικών ακούσιων ανοικτών θυρών έχει αναφερθεί κατά τη διάρκεια πορείας τρένων.”

“Ήταν παγίδα θανάτου”

Tην περασμένη εβδομάδα ένας αρχιτεχνικός έχασε τη ζωή του σε εργασιακό ατύχημα λόγω ανεπαρκών συνθηκών εργασίας.”

© Το άρθρο αυτό δημοσιεύεται αποκλειστικά στον ιστότοπό μας χωρίς hyperlinks ή άλλες παραπομπές προς τρίτους ιστότοπους ή υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης όπως YouTube ή Instagram.
Scroll to Top