Σφοδρές αντιδράσεις από βίντεο στη Γαλλία
Ένα βίντεο που δημοσιεύθηκε αρχικά στο Instagram και κατέγραψε μαθητής έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στη Γαλλία. Στο υλικό αυτό, φαίνεται υπάλληλος της υπηρεσίας καθαριότητας να απομακρύνει σκουπίδια από τον δρόμο, με αποτέλεσμα κάποια από αυτά να καταλήγουν στα νερά του καναλιού Saint-martin. Το γεγονός αυτό αποκτά μεγαλύτερη σημασία καθώς το κανάλι είναι ανοιχτό προσωρινά για κολύμβηση, λόγω των μέτρων που έχουν ληφθεί από τις γαλλικές αρχές εν μέσω του παρατεταμένου καύσωνα.
Το βίντεο που έγινε viral
Η καταγραφή προήλθε από πολίτη στην περιοχή και σε σύντομο χρονικό διάστημα διαδόθηκε ευρέως στο διαδίκτυο. Στις εικόνες φαίνεται ο υπάλληλος καθαριότητας να χρησιμοποιεί μηχάνημα κοντά στο κανάλι Saint-Martin, ενώ τα απορρίμματα παρασύρονται και πέφτουν μέσα στο νερό. Η σκηνή προκάλεσε άμεσες αντιδράσεις καθώς πολλοί χρήστες στα κοινωνικά δίκτυα σημείωσαν ότι λίγες ώρες νωρίτερα εκεί είχαν κολυμπήσει πολίτες. Τα σχόλια στην ανάρτηση αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων καθαριότητας που εφαρμόζουν οι δημοτικές αρχές.
«Dimanche soir, un internaute a publié sur Instagram une vidéo montrant un agent de propreté de la ville de paris en train d’évacuer, à l’aide d’un karcher, des déchets laissés sur la chaussée près du canal Saint-Martin. Plusieurs détritus sont projetés dans l’eau.»
Γιατί επιτράπηκε η κολύμβηση;
Η δημοτική αρχή του Παρισιού είχε ανακοινώσει ότι οι πολίτες μπορούν να κολυμπούν στο κανάλι saint-Martin μέχρι τις 4 Ιουλίου λόγω της έντονης ζέστης που πλήττει τη χώρα με θερμοκρασίες σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα. Οι αρχές αναζητούσαν τρόπους ώστε οι κάτοικοι να δροσίζονται και να προστατεύονται από τις ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας.
Ωστόσο, το συγκεκριμένο περιστατικό εγείρει ερωτήματα σχετικά με την τήρηση των προτύπων καθαριότητας στους δημόσιους χώρους.
Απάντηση του Δήμου Παρισιού
Μετά την αναστάτωση που προκλήθηκε, ο Δήμος Παρισιού εξέδωσε διευκρινήσεις δηλώνοντας ότι η ενέργεια του εργαζόμενου δεν συμμορφώνεται με τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Σύμφωνα με αξιωματούχο της πόλης που μίλησε στη γαλλική εφημερίδα Le Figaro, οι υπάλληλοι θα πρέπει να συγκεντρώνουν τα απορρίμματα σε συγκεκριμένα σημεία ώστε αυτά να απομακρύνονται σωστά χωρίς ρίψη τους μέσα στο κανάλι.
Παρέμβαση του νέου δημάρχου
Ο νεοεκλεγείς δήμαρχος του Παρισιού Emmanuel Grégoire πήρε θέση για το θέμα χαρακτηρίζοντας το συμβάν απαράδεκτο και υπογραμμίζοντας ότι τέτοιες εικόνες δεν ανταποκρίνονται στις αξίες λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών. «Αυτό δεν είναι σωστό και δεν πρέπει να συμβαίνει», δήλωσε χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως οι εργαζόμενοι στον τομέας της καθαριότητας κάνουν σημαντική δουλειά και δεν θα πρέπει όλοι τους να κρίνονται βάσει μιας μόνο πράξης.
The δήμαρχος ανακοίνωσε επίσης ότι θα εξεταστούν όλες οι συνθήκες γύρω από το περιστατικό ώστε παρόμοια γεγονότα να αποφευχθούν στο μέλλον.
Aυτό το θέμα συνεχίζει να απασχολεί τη γαλλική κοινότητα καθώς έρχεται σε μια περίοδο όπου η πόλη προσπαθεί ενεργά να παρουσιάσει μια πιο φιλική προς το περιβάλλον εικόνα αξιοποιώντας τους υδάτινους χώρους ως σημεία αναψυχής για κατοίκους και επισκέπτες.
