Συζήτηση για τον Νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη Βουλή
Η ολομέλεια της Βουλής συζητά σήμερα Πέμπτη το νέο σχέδιο του Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έπειτα από την ολοκλήρωση της επεξεργασίας του σχετικού νομοσχεδίου στην επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης.
Το νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνει ως κύριο σημείο τη θεσμοθέτηση εκλογών με αιρετούς «σε έναν γύρο»,γεγονός που έγινε αποδεκτό από την πλειοψηφία της επιτροπής. Η Νέα Δημοκρατία δήλωσε «υπέρ» του νομοσχεδίου, ενώ οι ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Πλεύση Ελευθερίας εξέφρασαν την αντίθεσή τους. Από την άλλη πλευρά, τα κόμματα ΠΑΣΟΚ, Ελληνική Λύση και «Νίκη» κράτησαν επιφυλάξεις για τη συζήτηση στην ολομέλεια.
Η αλλαγή στο σύστημα των αυτοδιοικητικών εκλογών (με έναν γύρο αντί δύο) αναμένεται να ενισχύσει τη συμμετοχή των πολιτών και να προσφέρει περισσότερη δύναμη στους δημάρχους. Ο υπουργός Εσωτερικών κ. Λιβάνιος τόνισε ότι το προτεινόμενο εκλογικό σύστημα θα διευκολύνει τις συνεργασίες πριν τις εκλογές καθώς και τον προγραμματικό διάλογο μεταξύ υποψηφίων.
Επιπλέον, σχολιάζοντας τα αιτήματα μεταφοράς αρμοδιοτήτων από το κεντρικό κράτος προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ο κ. Λιβάνιος ανέφερε ότι «είναι η κατάλληλη στιγμή να ανοίξουμε μια σοβαρή συζήτηση [. . .] Θα ήθελα κάποια στιγμή η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση να αναλάβει τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας όπως συμβαίνει με το Transport for London στο Λονδίνο».Ωστόσο πρόσθεσε ότι υπάρχουν πολλές δύσκολες αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν: «Κατά διαστήματα έχει ζητηθεί από την Πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση η διαχείριση των Κέντρων Υγείας. Δεν είμαι πεπεισμένος ότι αυτά θα λειτουργούσαν καλύτερα υπό την αυτονομία τους παρά αν παρέμειναν ενταγμένα στο Εθνικό Σύστημα Υγείας», δήλωσε ο υπουργός.
