Φάμελλος: Η κυβέρνηση επιδιώκει την αποδυνάμωση της αυτοδιοίκησης για τον έλεγχο της κεντρικής διοίκησης

Σοβαρές καταγγελίες για διαρροή προσωπικών δεδομένων εκλογέων

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, αναφέρθηκε στο «μείζον σκάνδαλο της διαρροής προσωπικών δεδομένων εκλογέων και της παράνομης χρήσης για κομματικό σκοπό» κατά την ομιλία του στη Βουλή, στο πλαίσιο της συζήτησης για τον Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Όπως τόνισε, το ζήτημα αυτό σχετίζεται άμεσα με τις αρμοδιότητες του υπουργείου Εσωτερικών και δεν μπορεί να παραβλεφθεί. Χαρακτήρισε την απόφαση του δικαστηρίου ως «κόλαφο» και υπογράμμισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να «σφυρίζει αδιάφορα». Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «δεν πρόκειται απλώς για ένα email», αλλά για το γεγονός ότι «το ΥΠΕΣ υπό τη διοίκηση της ΝΔ αντί να προστατεύσει τα δεδομένα όπως απαιτεί η νομοθεσία, τα χρησιμοποίησε ως φειγ βολάν για ψηφοθηρικούς σκοπούς».

Επιπλέον, αναφερόμενος στα προσφυγικά ζητήματα στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, επαίνεσε την πρωτοβουλία του δημάρχου Αθηναίων να σταματήσει την ανάπλαση από την Περιφέρεια. Τόνισε πως αυτή είναι μια νίκη της αυτοδιοίκησης και μια ήττα των ανάλγητων πολιτικών που εκπροσωπεί η δεξιά κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Για το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε συζήτηση δήλωσε πως «η τοπική αυτοδιοίκηση βιώνει τις πιο δύσκολες στιγμές της υπό τη ΝΔ», καθώς οι δήμοι υποβαθμίζονται με ακριβές και χαμηλής ποιότητας υπηρεσίες. Ο Φάμελλος κατήγγειλε τις περικοπές πόρων στους ΟΤΑ από την κυβέρνηση με στόχο τη δημιουργία χρεωκοπημένων δήμων που είναι πολιτικά αδύνατοι. Αναφέρθηκε επίσης στις απευθείας αναθέσεις σε συγκεκριμένες εταιρείες όπως στην περίπτωση σκανδάλου ανακύκλωσης.

«Στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προτείνουμε ένα εναλλακτικό μοντέλο οικονομικής ενίσχυσης των δήμων: με εξασφαλισμένους πόρους που θα κατανέμονται άμεσα και συνταγματικά, μέσω φορολογικής μεταρρύθμισης που θα ευνοεί πρώτα τους μικρούς δήμους», ανέφερε ο Φάμελλος. Επίσης παρέπεμψε στα προγράμματα «Φιλόδημος 1 & 2» επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που ενίσχυσαν ουσιαστικά την αυτοδιοίκηση σε αντίθεση με το Ταμείο Ανάκαμψης που χαρακτήρισε ως χαμένη ευκαιρία.

Ο κώδικας αυτοδιοίκησης είχε δημιουργήσει προσδοκίες αλλά τελικά αποδείχθηκε ανεπαρκής. Παρά τη θετική διαδικασία κωδικοποίησής του δεν περιλαμβάνει ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις όπως ζητούν οι ΟΤΑ ούτε αντιμετωπίζει τα σοβαρά προβλήματα στον χώρο αυτόν. Επιπλέον χαρακτήρισε απαράδεκτη τη νέα εκλογική διάταξη γιατί θυσιάζει τη δημοκρατία στο όνομα των οικονομικών περιορισμών επιτρέποντας σε έναν συνδυασμό με ποσοστά 25%-30% να αποκτά το 60% των εδρών χωρίς δυνατότητα συνεργασιών στον δεύτερο γύρο.

Όσον αφορά τους εργαζόμενους σημείωσε μια θετική διάταξη σχετικά με την ένταξη μόνιμων θέσεων εργασίας στους συμβασιούχους κοινωνικών προγραμμάτων αλλά τόνισε ότι πρέπει να συμπεριληφθούν και οι διοικητικοί υπάλληλοι.Αναφέρθηκε επίσης στο σχέδιο απομάκρυνσης πολεοδομιών από τους ΟΤΑ προς το Κτηματολόγιο εν μέσω ενός νέου σκανδάλου που αφορά γαλάζια στελέχη και κυβερνητικές υπηρεσίες.

“Η διαφθορά δεν αντιμετωπίζεται μόνο μέσω αλλαγών υπηρεσιών αλλά απαιτεί αλλαγή κυβέρνησης”, είπε χαρακτηριστικά.
“Οι ευθύνες ανήκουν συγκεκριμένα πρόσωπα”, πρόσθεσε.
Κατηγόρησε δε τον κυβερνητικό μηχανισμό ότι επιθυμεί μία αδύναμη αυτοδιοίκηση εξαρτημένη από κεντρικές αποφάσεις.
“Η δική μας πρόταση είναι εντελώς διαφορετική: πιστεύουμε στην ενίσχυση των δήμων και Περιφερειών δίνοντας έμφαση στην αποκέντρωση”, κατέληξε ο Σωκράτης Φάμελλος.

Κύλιση στην κορυφή