Διαβεβαιώσεις για την Ασφάλεια των Διακοπτών Καυσίμου της Boeing
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) και η Boeing επιβεβαίωσαν πρόσφατα ότι οι μηχανισμοί ασφαλείας στους διακόπτες καυσίμου των αεροσκαφών τους είναι αξιόπιστοι, σύμφωνα με έγγραφο που δημοσίευσε το Reuters. Η ανακοίνωση της FAA εκδόθηκε στις 11 Ιουλίου, αμέσως μετά την προκαταρκτική έκθεση σχετικά με τη συντριβή του Boeing 787-8 της Air India, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 260 ανθρώπων και εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια των διακοπτών καυσίμου.
Σύμφωνα με τα ευρήματα από την Υπηρεσία Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB),φαίνεται ότι η παροχή καυσίμων προς τους κινητήρες του αεροσκάφους σταμάτησε λίγα λεπτά μετά την απογείωση,γεγονός που οδήγησε στην πτώση του. Αυτή η εξέλιξη προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση στο πιλοτήριο,όπως καταδεικνύεται από τις ηχογραφημένες συνομιλίες μεταξύ των πιλότων.
Στο σχετικό έγγραφο της FAA αναφέρεται ότι αν και οι σχεδιαστικές αρχές των διακοπτών είναι παρόμοιες σε διάφορα μοντέλα της Boeing, «δεν συνιστά μη ασφαλή κατάσταση που να απαιτεί οδηγία αξιοπλοΐας», συμπεριλαμβανομένου και του μοντέλου 787.
Η Boeing έχει στείλει πρόσφατα αντίστοιχο μήνυμα στους αερομεταφορείς μέσω Multi-Operator-Message, παραπέμποντας στην ειδοποίηση της FAA και διευκρινίζοντας ότι δεν απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες.
Το προκαταρκτικό πόρισμα του Γραφείου Ερευνών Αεροπορικών Ατυχημάτων στην Ινδία (AAIB) έκανε αναφορά σε σύσταση του 2018 από την FAA για προαιρετική επιθεώρηση των διακοπτών καυσίμου ώστε να εξασφαλιστεί ότι δεν μπορούν να ενεργοποιηθούν κατά λάθος. Ωστόσο, η Air India δήλωσε πως δεν πραγματοποίησε τις προτεινόμενες επιθεωρήσεις καθώς αυτές δεν ήταν υποχρεωτικές.
Το πόρισμα υποδεικνύει επίσης ότι το αεροσκάφος και οι κινητήρες πληρούσαν όλες τις ισχύουσες οδηγίες αξιοπλοΐας. Παράλληλα, η ALPA India – μια ένωση πιλότων μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ενώσεων Πιλότων – απέρριψε οποιαδήποτε πιθανότητα σφάλματος από πλευράς χειριστών και ζήτησε μια διαφανή έρευνα με τη συμμετοχή τους ως παρατηρητές.
Η ALPA τόνισε πως το πόρισμα δείχνει πιθανές δυσλειτουργίες στον εξοπλισμό των διακοπτών καυσίμου. Στις τελευταίες στιγμές πριν τη συντριβή καταγράφηκε διάλογος μεταξύ δύο πιλότων όπου ο ένας ρώτησε γιατί είχε κοπή η παροχή καυσίμου κι ο άλλος απάντησε πως αυτό δεν συνέβη. Οι διακόπτες φαίνεται να γύρισαν στη θέση “cutoff” σχεδόν ταυτόχρονα λίγο μετά την απογείωση χωρίς ωστόσο το πόρισμα να διευκρινίζει τον τρόπο που συνέβη αυτό.
Δύο ειδικοί στον τομέα της αεροπορικής ασφάλειας στις ΗΠΑ υποστήριξαν το αίτημα συμμετοχής της ALPA India στην έρευνα ως παρατηρητής ενώ σημείωσαν πως το πόρισμα δε δείχνει ευθύνες στους πιλότους. Ο Τζον Κοξ, πρώην εκπρόσωπος της ALPA και εν ενεργεία πιλότος δήλωσε πως η έκθεση ήταν αντικειμενική και ισορροπημένη.
