Air India: Σκάνδαλο στον επαναπατρισμό Βρετανών θυμάτων – “Αποστολή λάθος σορών προκαλεί σοκ

Air India: Σοκάρουν λάθη στον επαναπατρισμό των σορών Βρετανών θυμάτων – “Στέλνουν λάθος σορούς”

Θλίψη και Οργή για τον Επαναπατρισμό Σορών Βρετανών Πολιτών από την Πτήση 171 της Air India

Η διαδικασία επαναπατρισμού των σορών Βρετανών πολιτών που έχασαν τη ζωή τους στην αεροπορική τραγωδία της πτήσης 171 της Air India έχει προκαλέσει νέα κύματα θλίψης και οργής, καθώς αποκαλύφθηκαν σοβαρά λάθη στην ταυτοποίηση των θυμάτων, σύμφωνα με πληροφορίες από τη Daily Mail.

Οι οικογένειες των θυμάτων καλούνται να αντιμετωπίσουν έναν απροσδόκητο πόνο, καθώς διαπιστώθηκε ότι κάποιες σοροί είχαν ταυτοποιηθεί λανθασμένα.Σε μία περίπτωση, συγγενείς αναγκάστηκαν να ακυρώσουν την κηδεία τους όταν διαπιστώθηκε ότι το φέρετρο περιείχε τα λείψανα άλλου ατόμου. Σε άλλη περίπτωση, διαφορετικά λείψανα επιβατών βρέθηκαν στο ίδιο φέρετρο.

Τα σοκαριστικά αυτά λάθη ήρθαν στο φως όταν η ιατροδικαστής του Inner West London, Δρ. Fiona Wilcox, προσπάθησε να επαληθεύσει τις ταυτότητες των επαναπατριζόμενων Βρετανών μέσω συγκρίσεων DNA με δείγματα που είχαν παρασχεθεί από τις οικογένειές τους. Μια ενδελεχής έρευνα είναι σε εξέλιξη και ο πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ αναμένεται να εκφράσει τις ανησυχίες του στον Ινδό ομόλογό του Ναρέντρα Μόντι κατά την επίσκεψή του στη Βρετανία αυτή την εβδομάδα.

Αβεβαιότητα για τις Οικογένειες λόγω Λαθών Ταυτοποίησης

Μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί δύο περιπτώσεις λανθασμένης ταυτοποίησης αλλά υπάρχουν φόβοι ότι μπορεί να υπάρχουν περισσότερα τέτοια περιστατικά που θα βυθίσουν τις οικογένειες σε αβεβαιότητα.

Aπό τους 261 ανθρώπους που σκοτώθηκαν όταν η πτήση 171 της Air India συνετρίβη λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή της από το Αχμενταμπάντ προς το Γκάτγουικ του Λονδίνου, οι 52 ήταν Βρετανοί πολίτες. Ενώ κάποιοι θάφτηκαν ή αποτεφρώθηκαν γρήγορα στην Ινδία σύμφωνα με τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, ο δικηγόρος james Healy-pratt που εκπροσωπεί πολλές βρετανικές οικογένειες ανέφερε ότι οι σοροί τουλάχιστον δώδεκα θυμάτων έχουν επιστραφεί στη χώρα.

“Η οικογένεια Χ”, όπως αναφέρεται μια ομάδα συγγενών που παρέλαβε “αναμεμειγμένα” λείψανα μπόρεσε τελικά να οργανώσει μια νεκρώσιμη τελετή ενώ η δεύτερη ομάδα παραμένει “σε αδιέξοδο”. “Δεν έχουν κανένα άτομο για να θάψουν επειδή αυτό δεν είναι το σωστό άτομο στο φέρετρο,” δήλωσε ο δικηγόρος προσθέτοντας πως υπάρχει μεγάλη ανησυχία σχετικά με ποιος πραγματικά βρίσκεται μέσα στα φέροντα σώματα.

Διερεύνηση Διαδικασίας Ταυτοποίησης

Ο δικηγόρος εργάζεται τώρα για τον προσδιορισμό όλων των γεγονότων γύρω από τη διαδικασία ανάκτησης και ταυτοποίησης των σορών ξεκινώντας από τη στιγμή ανάσυρσής τους μέχρι την άφιξή τους στη Βρετανία.

Eνας συγγενής εξέφρασε έντονες επικρίσεις σχετικά με την “ελλιπή διαφάνεια και εποπτεία” κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας και υπήρξαν εκκλήσεις για αποστολή μιας ειδικής μονάδας ταυτοποίησης από τη Βρετανία.

“Κανείς δεν κοίταξε τις σορούς”

Η επιχείρηση ανάκτησης ξεκίνησε άμεσα μετά τη συντριβή του αεροσκάφους υπό τον συντονισμό τοπικών ομάδων διάσωσης καθώς και κρατικών υπηρεσιών αντιμετώπισης καταστροφών. Μέσα σε τρεις ημέρες πιστεύεται ότι σχεδόν όλα τα λείψανα είχαν εντοπιστεί αν και οι υψηλές θερμοκρασίες είχαν προκαλέσει σημαντική ζημιά στα περισσότερα εξ αυτών καθιστώντας δύσκολη οποιαδήποτε αναγνώριση.
Πολλές οικογένειες παρέλαβαν όσα απέμειναν σε πλαστικά δοχεία αντί για φέροντες κιβωτούς.
Ζητήθηκε επίσης η παροχή δειγμάτων DNA προκειμένου αυτά να χρησιμοποιηθούν ως στοιχεία κατά την διαδικασία αναγνώρισης αλλά στις πιο περίπλοκες περιπτώσεις απαιτούνταν σύγκριση με οδοντιατρικά αρχεία.
Οι συγγενείς βασίζονταν αποκλειστικά στους αξιωματούχους ώστε αυτή η διαδικασία να γίνει σωστά χωρίς λάθη στην επισήμανση των δοχείων.

“Κανείς δεν κοίταξε τις σορούς,” δήλωσε ο Αλτάφ Τάτζου από το Μπλάκμπερν όπου οι γονείς του έχασαν τη ζωή τους μαζί με τον γαμπρό του: “Απλώς μας είπαν ποιοι ήταν αυτοί.”

Mέχρι τέλος Ιουνίου οι αρχές ισχυρίστηκαν πως όλες οι εξετάσεις DNA είχαν ολοκληρωθεί επιτυχώς ωστόσο αρκετές οικογένεις εξέφεραν παράπονα σχετικά με καθυστέρηση ενημέρωσεων απο πλευράς της εταιρίας Air India κατά τη διάρκεια αυτής δύσκολης περιόδου.

Scroll to Top