Ανακαλύπτοντας τον Νέο ΚΟΚ: Τρεις Κρίσιμες Απορίες και Δύο Σημαντικές Επισημάνσεις

Τρεις απορίες και δύο επισημάνσεις για τον νέο ΚΟΚ

Αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στην Ελλάδα

Ο ανανεωμένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) στην Ελλάδα,με τις αυστηρές ποινές και τα υψηλά πρόστιμα,τέθηκε σε εφαρμογή από τις 13 Σεπτεμβρίου 2025. Ωστόσο, προκύπτουν ορισμένα ερωτήματα:

Ερώτηση 1: Γιατί κατά τη διάρκεια του Αυγούστου η Τροχαία και η Αστυνομία επέβαλαν πρόστιμα ύψους τριακοσίων πενήντα ευρώ (350 €) στους παραβάτες σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, αν και αυτός δεν είχε τεθεί ακόμη σε ισχύ; Σε αυτή την περίπτωση ποιος είναι ο πραγματικός παραβάτης: ο οδηγός ή οι αρχές;

Ερώτηση 2: Τι θα συμβεί με τα εκατομμύρια ευρώ που καταβλήθηκαν μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου για πρόστιμα που προβλέπει ο νέος ΚΟΚ αλλά δεν ίσχυε ακόμα;

Σημείωση 1: Φαίνεται ότι υπάρχει μια στρατηγική για άμεσες εισπράξεις μέσω της διαδικασίας των ενστάσεων. Οι παραβάτες λαμβάνουν κλήσεις μαζί με την αφαίρεση διπλωμάτων και πινακίδων για αρκετές εβδομάδες. Το σύστημα τους δίνει μια ευκαιρία να υποβάλουν ένσταση! Ωστόσο, απαιτείται πρώτα να πληρωθεί το πρόστιμο, γεγονός που αναγκάζει πολλούς να δανειστούν χρήματα για να καλύψουν το ποσό πριν υποβάλουν την ένσταση – η οποία συχνά απορρίπτεται χωρίς κανέναν έλεγχο.

Σημείωση 2: Είναι αξιοπερίεργο γιατί η «δεσποινίς Κατεχάκη», αφού έχει μετατραπεί σε γραφείο του Υπουργείου Οικονομικών, δεν εκσυγχρονίζεται; Οι πολίτες συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται καθώς οι κλήσεις εξακολουθούν να γράφονται χειρόγραφα στα παλιά μπλοκάκια.Αυτό τους αναγκάζει να περιμένουν ώρες στις ουρές των Ταχυδρομείων για την πληρωμή των προστίμων!

Ερώτηση 3: Γιατί υπάρχει σιωπή γύρω από τα φορτηγά-«παγίδες» με τους απρόσεκτους οδηγούς που συμπεριφέρονται σαν κακοποιοί στον δρόμο αντί ως υπεύθυνοι επαγγελματίες; Παλαιότερα το επάγγελμα του φορτηγατζή είχε κύρος και οι οδηγοί προστάτευαν τα ΙΧ όπως θα έκαναν με μικρότερα αδέλφια τους. Σήμερα όμως είναι συνηθισμένο φαινόμενο τα φορτηγά να κινούνται επιθετικά σε όλες τις λωρίδες κυκλοφορίας και αποτελούν σοβαρή απειλή για μικρότερα αυτοκίνητα.

Sτις μεγάλες λεωφόρους και εθνικές οδούς είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο ότι τα φορτηγά καταλαμβάνουν όλες τις λωρίδες κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της αιχμής.

 

Το ερώτημα παραμένει: Με τον τρόπο εφαρμογής των νέων μέτρων του ΚΟΚ συνετίζουμε ή εξοργίζουμε τον πολίτη;

Scroll to Top