Ανοιχτά Καταστήματα: Η Κυριακή του Ιουλίου που Αλλάζει τα Δεδομένα σε Όλη την Ελλάδα!

Ανοιχτά μαγαζιά μία Κυριακή του Ιουλίου σε όλη την Ελλάδα

Καλοκαιρινές Εκπτώσεις 2023: Ξεκίνημα και Προβλέψεις

Από τη Δευτέρα 14 Ιουλίου ξεκινούν οι καλοκαιρινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως το Σάββατο 30 Αυγούστου. Η Κυριακή της λειτουργίας των καταστημάτων είναι προγραμματισμένη για τις 20 Ιουλίου, προσφέροντας στους καταναλωτές την ευκαιρία να επωφεληθούν από συμφέρουσες αγορές.

Ο εμπορικός τομέας αναμένει αύξηση στην κατανάλωση, με στόχο ο συνολικός κύκλος εργασιών του Γ’ Τριμήνου – χωρίς να υπολογίζονται τα οχήματα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα – να ξεπεράσει φέτος τα 7 δισ. ευρώ, όπως συνέβη και πέρυσι. Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η αισιοδοξία για αυξημένη αγοραστική κίνηση είναι έντονη αυτή την περίοδο που οι τουριστικές αφίξεις είναι αυξημένες. Αυτό συμβάλλει στη μείωση του πληθωρισμού και αποτρέπει την εμφάνιση ενός «θερμού πληθωριστικού κύματος» λόγω της υψηλής ζήτησης.

Ωστόσο, φέτος οι «οιωνοί» δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ευνοϊκοί καθώς σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat ο ετήσιος πληθωρισμός στη χώρα μας ανήλθε στο 3,6% τον Ιούνιο από 3,3% τον Μάιο και από μόλις 2,5% πέρυσι.

Σύμφωνα με δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ που δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα, οι πιέσεις στον πληθωρισμό έγιναν εμφανείς από τον Μάιο όταν ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) παρουσίασε ετήσια αύξηση κατά 2,5%. Οι τιμές στην ένδυση-υπόδηση συνέβαλαν κατά 6,6%,ακολουθούν οι υπηρεσίες με αύξηση κατά 6,8%,η στέγαση κατά 6%,μεταφορές κατά 2,8% και η διατροφή κατά 2,6%.

Ο κ. Κορκίδης εκτιμά ότι η αβεβαιότητα στις οικονομικές συνθήκες θα επηρεάσει τη δυναμική του πληθωρισμού στο τρίτο τρίμηνο αυτού του έτους. Ένας επιπλέον στόχος των φετινών θερινών εκπτώσεων είναι να λειτουργήσουν ως «αντίδοτο» περιορίζοντας τον πολυδιάστατο πληθωρισμό έστω κι ένα μισό ποσοστιαίο σημείο.

Η περίοδος των θερινών εκπτώσεων προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για τις οικογένειες που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες σύμφωνα με έρευνες που δείχνουν ότι το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε έξι στα δέκα νοικοκυριά. Το λιανικό εμπόριο αναλαμβάνει ξανά πρωταγωνιστικό χαρακτήρα στην προσπάθεια περιορισμού της ακρίβειας σε σχέση με το διαθέσιμο εισόδημα.

Οι Προσφορές πριν τις Εκπτώσεις

Ο κ. Κορκίδης επισημαίνει πως η ενίσχυση του αγοραστικού ενδιαφέροντος μέσω προσφορών πριν τις επίσημες εκπτώσεις αποτελεί στρατηγική επιλογή των επιχειρήσεων για την προσέλκυση πελατών. Αν και υπάρχει κίνδυνος πρόωρης κόπωσης στους καταναλωτές λόγω αυτής της πρακτικής, ωστόσο τους παρέχει τη δυνατότητα να βρουν νωρίτερα προϊόντα σε καλύτερες τιμές.

Aυτό διευκολύνει επίσης τους καταναλωτές στην αγορά ειδών πρώτης ανάγκης σε μια περίοδο όπου έχουν πολλές υποχρεώσεις προς κάλυψη. Είναι σαφές πως προνομιακές τιμές σε επώνυμα προϊόντα λειτουργούν ως μαγνήτες για τους πελάτες , ενώ αυτοί συνηθίζουν να συγκρίνουν τις προσφορές αυτές με εκείνες που ισχύουν στη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων.

Προσοχή στις Τιμές

Eίναι σημαντικό λοιπόν οι λιανέμποροι να παρακολουθούν προσεχτικά τις τιμές τους καθώς ξεκινούν επίσημα οι εκπτώσεις ώστε να διατηρήσουν τη διαφάνεια στην αγορά. Πρέπει επίσης να αποφευχθεί κάθε πιθανότητα σύγχυσης μεταξύ προσφορών και πραγματικών εκπτωτικών τιμών , καθώς αυτές αποτελούν απλά έναν προπομπό των επίσημων μειώσεων τιμών πριν αρχίσουν οι καλοκαιρινές εκπτώσεις στις14 Ιουλίου.

Συμπεράσματα

Kλείνοντας ο κ. Κορκίδης τόνισε: “O εμπορικός κόσμος παραμένει αισιόδοξος ελπίζοντας σε μεγαλύτερο τζίρο συγκριτικά με πέρυσι χάρη στις αυξανόμενες επισκέψεις ξένων τουριστών.”
“Οι ελκυστικές τιμές στα επιλεγμένα είδη συνήθως προσελκύουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών,” πρόσθεσε αναφερόμενος στη σημασία σύγκρισης μεταξύ εκπτωτικών τιμών στα ηλεκτρονικά καταστήματα.
“Επιθυμία μας είναι αυτές οι μειώσεις τιμών όχι μόνο να περιορίσουν τον καλοκαιρινό πληθωρισμό αλλά επίσης ν’ ενισχύσουν την εμπιστοσύνη προς την αγορά.”



Scroll to Top