Πιλοτική Εγκατάσταση AI Καμερών στην Αττική
Σε οκτώ στρατηγικά σημεία της Αττικής έχουν εγκατασταθεί πιλοτικά κάμερες τεχνητής νοημοσύνης, οι οποίες καταγράφουν παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ανοίγοντας το δρόμο για ένα νέο ψηφιακό σύστημα ελέγχου της κυκλοφορίας.
Τοποθεσίες των 8 AI καμερών στην Αττική
Η πιλοτική εφαρμογή αφορά περιοχές με αυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση:
- Δήμος Αθηναίων: Πανεπιστημίου – Λ. Βασ.Σοφίας
- Δήμος Αγίας Παρασκευής: Λ. Μεσογείων – Λ. Χαλανδρίου
- Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου: Λ. Μαραθώνος – Φλέμινγκ
- Δήμος Καλλιθέας: Λ. Συγγρού – Αγίας Φωτεινής
- Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης: Λ. Ποσειδώνος – Ερμού
- Δήμος Αλίμου: Λ. Ποσειδώνος – Λ. Αλίμου
- Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης: Λ.Βουλιαγμένης – Τήνου
- Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού: Λ. Κηφισίας – Εθνικής Αντιστάσεως
Aρχικά Στοιχεία από τις Παραβάσεις
Tα πρώτα δεδομένα από την εφαρμογή δείχνουν την έκταση του προβλήματος στους δρόμους μας, με τη λεωφόρο Συγγρού να καταγράφει πάνω από 1,000 παραβάσεις για χρήση κινητού και μη χρήση ζώνης ασφαλείας, καθώς και περίπου 800 περιπτώσεις υπέρβασης ταχύτητας σε όριο 90 χλμ./ώρα.
Sτη λεωφόρο Μεσογείων – Χαλανδρίου εντοπίστηκαν 480 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη και στη λεωφόρο Βουλιαγμένης – Τήνου καταγράφηκαν 285 παρόμοιες παραβάσεις.
Tεχνολογία και Διαχείριση Παραβάσεων
Aυτές οι κάμερες επιβλέπουν διάφορες παραβάσεις όπως η υπέρβαση ταχύτητας, η παράβαση κόκκινου σηματοδότη, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση και η κίνηση σε ειδικές λωρίδες ή λωρίδες έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ). Το κύριο σύστημα είναι το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων (ΕΗΣ), που εποπτεύεται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Tα στοιχεία που συλλέγει το σύστημα (εικόνες,βίντεο και χρονικά δεδομένα) διαβιβάζονται με ασφάλεια μέσω κρυπτογράφησης στους οδηγούς που ενημερώνονται ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας gov.gr ή μέσω μηνύματος SMS για να υποβάλουν ηλεκτρονικές ενστάσεις αν χρειαστεί.
Mελλοντικά Σχέδια Eπέκτασης
Tο σχέδιο περιλαμβάνει σημαντική επέκταση του δικτύου με συνολικά 2500 κάμερες· εκ των οποίων οι 2000 θα εγκατασταθούν σε σταθερά σημεία υψηλής επικινδυνότητας ενώ άλλες 500 θα τοποθετηθούν σε δημόσια λεωφορεία για τον έλεγχο των ειδικών λωρίδων κυκλοφορίας.
Eπιπλέον, η Περιφέρεια Aττικής προγραμματίζει την προσθήκη άλλων 388 καμέρων στο ίδιο δίκτυο.
Mε τη νέα ψηφιακή διαδικασία καταγραφής των παρανομιών θα διευκολυνθεί επίσης η επιβολή προστίμων καθώς και η αφαίρεση άδειας οδήγησης ηλεκτρονικά μειώνοντας έτσι τη γραφειοκρατία στις διαδικασίες αυτές.
O στόχος είναι να αποσυμπιεστούν οι υπηρεσίες αλλά ταυτόχρονα να αυξηθεί η εισπραξιμότητα των προστίμων ενώ παράλληλα να ενισχυθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια.
Tο E.H.S θα παρέχει ανώνυμα ανοικτά δεδομένα προς φορείς κι ερευνητές συμβάλλοντας στη διαμόρφωση πολιτικών πρόληψης κι εκπαίδευσης.
Mέσω ενημέρωτικών δράσεων επιδιώκεται μια πιο υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά ώστε να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στο μέλλον.
