Η BYD Αναβάλλει την Έναρξη Μαζικής Παραγωγής στην Ουγγαρία
Η BYD, η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, ανακοίνωσε ότι θα καθυστερήσει την έναρξη της μαζικής παραγωγής στο νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων που βρίσκεται στην Ουγγαρία μέχρι το 2026. Σύμφωνα με δύο πηγές που γνωρίζουν τους σχεδιασμούς της εταιρείας,το εργοστάσιο αυτό αναμένεται να λειτουργεί με περιορισμένη δυναμικότητα για τουλάχιστον τα πρώτα δύο χρόνια μετά την έναρξή του.
Παράλληλα,η BYD προγραμματίζει να ξεκινήσει νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί τη λειτουργία ενός νέου εργοστασίου στην Τουρκία. Εκεί οι δαπάνες εργασίας είναι χαμηλότερες και οι προβλέψεις δείχνουν ότι η παραγωγή θα υπερβεί σημαντικά τις αρχικές εκτιμήσεις, σύμφωνα με μία από τις πηγές που επικοινώνησαν με το Reuters.
Η μεταφορά της παραγωγής από την Ουγγαρία προς την Τουρκία αποτελεί πλήγμα για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ΕΕ ελπίζει ότι οι δασμοί στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν επενδύσεις και τη δημιουργία θέσεων εργασίας εντός των κρατών-μελών. Το εργοστάσιο της BYD στη Σεγκέντ έχει προϋπολογισμό 4 δισεκατομμύρια ευρώ και αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή το 2026. Ωστόσο, κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του θα παραχθούν μόνο λίγες δεκάδες χιλιάδες οχήματα – ένα πολύ μικρό ποσοστό σε σχέση με τη συνολική δυναμικότητα του εργοστασίου, η οποία μπορεί να φτάσει τις 150.000 μονάδες ετησίως και αργότερα έως τις 300.000.
Μια επιπλέον πηγή επιβεβαίωσε στο Reuters ότι η εκκίνηση της παραγωγής το 2026 θα είναι περιορισμένη σε αριθμό μονάδων. Παρά το γεγονός ότι η BYD έχει δηλώσει πως οι εγκαταστάσεις στη Σεγκέντ θα είναι έτοιμες τον Οκτώβριο, δεν έχει διευκρινιστεί πότε ακριβώς θα αρχίσει η μαζική παραγωγή των οχημάτων. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει πρόθεση αύξησης της παραγωγής το 2027, αν και αυτή δεν αναμένεται να φτάσει τη σχεδιασμένη χωρητικότητα.
Αντίθετα, το νέο εργοστάσιο στη Μανίσα της δυτικής Τουρκίας αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων πρόκειται να ξεκινήσει στα τέλη του 2026 με στόχο ετήσιας παραγωγής περίπου 150.000 οχημάτων και φαίνεται πως ήδη από τον επόμενο χρόνο θα υπερβεί αυτήν την ποσότητα σε σύγκριση με εκείνη στην Ουγγαρία.
Η BYD κατασκευάζει αυτό το εργοστάσιο στην Ουγγαρία ώστε να μπορεί να διαθέτει τα αυτοκίνητά της στην ευρωπαϊκή αγορά χωρίς τους αντίστοιχους δασμούς εισαγωγής. Αυτή τη στιγμή όλα τα αυτοκίνητα που προσφέρει στις ευρωπαϊκές χώρες παράγονται στην Κίνα και υπόκεινται σε κανονικό φόρο εισαγωγής ύψους 10%, καθώς επίσης στους πρόσθετους αντισταθμιστικούς φόρους που επιβάλλει η ΕΕ για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα – συνολικά φτάνοντας στο ποσοστό του 27%.Πολλά από τα αυτοκίνητα που προγραμματίζεται να παραχθούν στη νέα μονάδα στην Τουρκία επίσης προγραμματίζεται να εξαχθούν προς Ευρώπη χωρίς τους αντίστοιχους φόρους λόγω των διαφορετικών εμπορικών κανονισμών μεταξύ των χωρών.