«Δήμας και Χαρίτσης σε Σφοδρή Αντιπαράθεση για τον Οδικό Άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα»

Β

Ενημέρωση για τον Οδικό Άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα

«Το έργο του οδικού άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα δεν είναι απλώς μια υπόθεση που έχει παραπεμφθεί στις καλένδες», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, απαντώντας σε ερώτηση του προεδρεύοντος της Νέας Αριστεράς, Αλέξη Χαρίτση, ο οποίος αποχώρησε από τη συζήτηση σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

Ο υπουργός τόνισε ότι «έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να ξεπεραστούν τα νομικά και τεχνικά εμπόδια που καθυστερούσαν την πρόοδο αυτού του έργου». Η κατασκευή του συγκεκριμένου άξονα αποτελεί ένα πάγιο αίτημα των τοπικών κοινοτήτων και είναι κρίσιμη για την οδική ασφάλεια καθώς και για τη σύνδεση της Δυτικής Πελοποννήσου με το υπόλοιπο εθνικό δίκτυο. «Αυτό το έργο παραμένει ψηλά στην ατζέντα μας»,πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον κ. Δήμα, «το Υπουργείο έχει δώσει εντολή στον παραχωρησιούχο να προχωρήσει στην εκπόνηση των αναγκαίων μελετών για όλο το τμήμα εισόδου Πύργου-Αλφειού-Καλό Νερού-Τσακώνας».Ειδικότερα, έχουν εγκριθεί προμελέτες οδοποιίας από ανεξάρτητο μηχανικό για τα υποτμήματα Αλφειού-Σαμικού, Σαμικού-Ζαχάρω, Ζαχάρω-Ελιά και Ελιά-Καλό Νερό.Οι σχετικές μελέτες επικαιροποιούνται ώστε να υποβληθεί η τελική πρόταση.

Ο υπουργός ανέφερε επίσης ότι λόγω της «Απόφασης 2473/2010 του ΣτΕ», η οποία ακύρωσε τους περιβαλλοντικούς όρους διέλευσης εντός των ορίων του δήμου Ζαχάρως, εξετάζονται εναλλακτικές λύσεις χάραξης όπως η Ανατολική πλευρά του Λαπίθα ή η βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης μέσω μιας σήραγγας στην περιοχή Καϊάφα.

Όταν ολοκληρωθούν οι σχετικές μελέτες θα γίνει ανάλυση κόστους–ωφέλειας καθώς και επικαιροποίηση κυκλοφοριακού μοντέλου. Η τελική λύση θα υποβληθεί προς νέα περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Για το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα έχει ήδη εκπονηθεί και εγκριθεί η οριστική μελέτη οδοποιίας. Έτσι, μόλις ολοκληρωθούν οι άλλες μελέτες θα κατατεθεί φάκελος διαχείρισης στις αρμόδιες Ευρωπαϊκές αρχές που θα περιλαμβάνει μηχανισμό υλοποίησης συνολικά για το έργο Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα ως επέκταση της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.

Όσον αφορά τον προϋπολογισμό και τη χρηματοδότηση του έργου, σύμφωνα με τον κ. Δήμα «εκτιμάται ότι μαζί με τις υπάρχουσες προμελέτες αυτό ανέρχεται περίπου στα 700 εκατ.ευρώ». Ωστόσο αυτή η εκτίμηση θα επιβεβαιωθεί μόλις ολοκληρωθούν οι τελικές μελέτες.

Ο υπουργός επισήμανε επίσης ότι «στο άμεσο μέλλον αναμένονται τα τελευταία 10 χιλιόμετρα από την Πατρών – Πύργου» προσθέτοντας πως «εργαζόμαστε συστηματικά στο Υπουργείο μας».

Aπό την πλευρά του,ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς Αλέξης Χαρίτσης ανέφερε πως εδώ και έξι χρόνια σε όλες τις επίκαιρες ερωτήσεις που έχει θέσει έχουμε ακούσει μόνο λόγια σχετικά με χρηματοδοτήσεις χωρίς καμία ουσιαστική εξέλιξη μέχρι σήμερα.» Το υπάρχον δίκτυο χαρακτηρίζεται ως δρόμος “καρμανιόλα”, σημείωσε χαρακτηριστικά λόγω των κινδύνων που εγκυμονεί στους χρήστες.»

“Η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή”,επανέλαβε επιμένοντας στο γεγονός ότι “τον Αύγουστο 2022 απεντάχθηκε από την παραχώρηση”. Ανέφερε μάλιστα πως χρειάστηκε να φτάσουμε στον Δεκέμβριο 2023 ώστε να ανατεθούν οι σχετικές εργασίες στον παραχωρησιούχο χωρίς όμως μέχρι στιγμής κάποια πρόοδο!

Scroll to Top