Ένα εξαιρέτικο `Ρεμπέτικο Τριήμερο` από τον Δήμο Καλλιθέας

Ο Δήμος Καλλιθέας στα πλαίσια των καλοκαιρινών πολιτιστικών εκδηλώσεων του διοργάνωσε και για φέτος το `Ρεμπέτικο Τριήμερο` στις Τζιτζιφιές το οποίο έχει γίνει πλέον θεσμός. 

Οι Τζιτζιφιές αποτέλεσαν “στέγη” για τους ρεμπέτες και χώρος ανασυγκρότησης του ρεμπέτικου τραγουδιού μετά την Κατοχή και το κυνήγι τους από το καθεστώς του Μεταξά. Οι ρεμπέτες γέμισαν με τις βαριές λαϊκές φωνές τους τα κέντρα διασκέδασης των Τζιτζιφιών, που αποτέλεσαν μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’60 το κέντρο της Αθηναϊκής νυχτερινής ζωής με τρανταχτά ονόματα όπως ο Παπαϊωάννου, ο οποίος ήταν Τζιτζιφιώτης, ο Τσιτσάνης, ο Ζαμπέτας, ο Βαμβακάρης, ο Μητσάκης, ο Τσαουσάκης, Τζιτζιφιώτης κι αυτός, η Μαρίκα Νίνου, η Μπέλλου, η Ρόζα, η Σακελλαρίου σε πολύ μικρή ηλικία, και άλλα μεγάλα τότε ονόματα.

Τιμώντας αυτούς τους καλλιτέχνες και μιά μεγάλη και δημιουργική περίοδο του ελληνικού τραγουδιού η Πλατεία στις Τζιτζιφιές ΄τέρμα Θησέως’ όπως έλεγαν παλιά γέμισε για τρείς βραδιές από κόσμο που απόλαυσε τραγούδι και χορό συμμετέχοντας ενεργά.

Την άψογη οργάνωση του τριημέρου από τον αντιδήμαρχο πολιτισμού και καλλιτέχνη Γιώργο Γερολυμάτο απόλαυσε περισσότερο από όλους ο δήμαρχος  Καλλιθέας, Κώστας Ασκούνης ο οποίος ήταν καθημερινά μέχρι την λήξη κάθε παράστασης συμμετέχοντας μάλιστα στο τέλος και στους χορούς.. Παρούσα, πως θα μπορούσε άλλωστε να μην είναι εκεί η Χρύσα Παπαιωάνου, κόρη του μεγάλου καλλιτέχνη.

Το Ρεμπέτικο, από μόνο του ένα κεφάλαιο του ελληνικού αστικού λαϊκού πολιτισμού, άκμασε το πρώτο μισό του 20ού αιώνα. Με επιρροές από το δημοτικό και το μικρασιάτικο τραγούδι, καθρεπτίζει ακριβώς το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο της εποχής, όπου αναπτύχθηκε εκφράζοντας τους καημούς, τους πόθους και τις αντιλήψεις της εποχής.

Scroll to Top