Η Χεζμπολάχ Αντιδρά Σφοδρά στη Συμφωνία Ισραήλ-Λιβάνου
Η Χεζμπολάχ εκφράζει έντονη αντίθεση στη συμφωνία-πλαίσιο που υπογράφηκε μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου στην Ουάσινγκτον.Ο ηγέτης της οργάνωσης, Ναΐμ Κάσεμ, την απέρριψε με κατηγορηματικό τρόπο, χαρακτηρίζοντάς την «άκυρη» και αναφέροντας ότι συνιστά «ταπείνωση» για τον Λίβανο. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτή η εξέλιξη οδηγεί σε παραχώρηση της εθνικής κυριαρχίας της χώρας.
Ο Κάσεμ τόνισε ότι η εν λόγω συμφωνία δεν μπορεί να αποτελέσει τη βάση για τις σχέσεις των δύο κρατών και πρότεινε να αντικατασταθεί από το μνημόνιο κατανόησης που υπάρχει μεταξύ Ιράν και Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτό το μνημόνιο θεωρείται από τον ίδιο ως ένα διαφορετικό πλαίσιο για τη διαχείριση των εξελίξεων στην περιοχή.
Έκκληση προς την Κυβέρνηση του Λιβάνου
Παράλληλα, ο Ναΐμ Κάσεμ κάλεσε τη λιβανέζικη κυβέρνηση να απορρίψει τη συμφωνία με το Ισραήλ, επιμένοντας ότι δεν εξυπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα του Λιβάνου. Υπογράμμισε ότι η Χεζμπολάχ δεν σκοπεύει να αλλάξει στάση και θα συνεχίσει τις πιέσεις μέχρι την πλήρη αποχώρηση των ισραηλινών δυνάμεων από τον νότιο Λίβανο. Με αυτές τις δηλώσεις του, καθιστά σαφές πως θεωρεί την αποχώρηση του Ισραήλ ως προϋπόθεση για οποιαδήποτε περαιτέρω εξέλιξη.
Αφοπλισμός: Μια «Κόκκινη Γραμμή»
Ο Ναΐμ Κάσεμ αναφέρθηκε επίσης στο ζήτημα του αφοπλισμού της Χεζμπόλαχ, στέλνοντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα: η οργάνωση δεν θα δεχθεί οποιαδήποτε σύνδεση αυτού του ζητήματος με την αποχώρηση των ισραηλινών δυνάμεων από τον νότιο Λίβανο. Προειδοποίησε ότι αν υπάρξει σύνδεση ανάμεσα στην ισραηλινή αποχώρηση και στον αφοπλισμό της Χεζμπόλαχ, αυτό θα συνιστούσε υπέρβαση των «κόκκινων γραμμών» της οργάνωσης.
Οι δηλώσεις αυτές έρχονται σε μια περίοδο όπου οι διπλωματικές διεργασίες στη Μέση Ανατολή είναι έντονες. Οι εξελίξεις γύρω από τις σχέσεις Ισραήλ-Λιβάνου παρακολουθούνται στενά διεθνώς και οι θέσεις της Χεζμπόλαχ καταδεικνύουν τη σθεναρή αντίθεσή τους στη συγκεκριμένη συμφωνία που υπογράφηκε στην Ουάσινγκτον.
