Επανεξέταση της Διδακτέας Ύλης στα Σχολεία
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) βρίσκεται στην τελική φάση επεξεργασίας ενός σχεδίου που στοχεύει στη μείωση της διδακτέας ύλης, το οποίο θα εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά. Ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Σπύρος Δουκάκης, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η νέα προσέγγιση θα καλύψει όλες τις τάξεις του Δημοτικού και του Γυμνασίου και αυτή τη στιγμή υποβάλλεται σε τελικούς ελέγχους πριν από την υποβολή της τελικής πρότασης στην υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.
Μείωση έως 30% στη Διδακτέα Ύλη
Η προτεινόμενη μείωση της διδακτέας ύλης αναμένεται να ισχύσει από το σχολικό έτος 2025-2026 και θα αφορά όλους τους μαθητές από την Α’ Δημοτικού μέχρι τη Γ’ Γυμνασίου.Ωστόσο, δεν θα περιλαμβάνει όλα τα μαθήματα. Οι τάξεις του Λυκείου εξαιρούνται από αυτόν τον περιορισμό λόγω των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων που χρησιμοποιούν την Τράπεζα Θεμάτων.
«Ορισμένα μαθήματα δεν θα υποστούν αλλαγές», ανέφερε ο κ.Δουκάκης, «ενώ όπου υπάρξουν τροποποιήσεις, η μείωση μπορεί να φτάσει έως το 30%». Επιπλέον, τόνισε ότι δεν πρόκειται απλά για μια απλή περικοπή αλλά για ένα σχέδιο που επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να διδάσκουν πιο ουσιαστικά.
Στοιχεία του Σχεδίου
Το σχέδιο περιλαμβάνει την αναδιάρθρωση των μαθησιακών στόχων κάθε γνωστικού αντικειμένου σε δύο κατηγορίες:
- Βασικοί – Υποχρεωτικοί: Αυτοί διασφαλίζουν τις θεμελιώδεις γνώσεις και δεξιότητες για όλους τους μαθητές.
- Πρόσθετοι – Προαιρετικοί: Αυτοί παρέχουν στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα επιλογής πρόσθετου υλικού ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες της τάξης τους.
“Έτσι εξασφαλίζεται πολύτιμος διδακτικός χρόνος”, σημείωσε ο κ. Δουκάκης. “Η παιδαγωγική ευελιξία ενισχύεται ενώ οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προσφέρουν μια πιο στοχευμένη διδασκαλία που σέβεται τον ρυθμό κάθε μαθητή”. Σύμφωνα με το ΙΕΠ,η ανάγκη για περισσότερο παιδαγωγικό χρόνο είναι διαρκής και μέσω αυτού του σχεδιασμού καλύπτεται αυτή η απαίτηση των εκπαιδευτικών καθώς επίσης ενισχύονται οι δεξιότητες κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας των μαθητών.
Tο νέο σχέδιο διευρύνει επίσης τη σύνδεση με τα νέα προγράμματα σπουδών καθώς και το σύστημα πολλαπλού βιβλίου που αναμένεται να εφαρμοστεί το 2026-2027.