Αναδυόμενες Τάσεις στην Τουριστική Βιομηχανία για το 2023
Η φετινή τουριστική περίοδος έχει αρχίσει να αποκαλύπτει τα πρώτα της δείγματα, με επίκεντρο δημοφιλείς προορισμούς όπως η Σκιάθος και η Αμοργός. Παράλληλα, αναδεικνύεται μια νέα στρατηγική στον ελληνικό τουρισμό που εστιάζει στην ποιότητα αντί για την ποσότητα (βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών, βιωσιμότητα και ενίσχυση της συνολικής ποιότητας). Οι αρμόδιοι φορείς του τουρισμού έχουν αποφασίσει να μην κάνουν προβλέψεις σχετικά με τις αφίξεις ή τα έσοδα, αλλά να επικεντρωθούν στα ποιοτικά χαρακτηριστικά που προσφέρει η τουριστική εμπειρία.
Η προηγούμενη χρονιά έκλεισε με θετικό πρόσημο, σημειώνοντας νέο ρεκόρ για τον ελληνικό τουριστικό τομέα. Αν και υπήρξαν κάποιες καθυστερήσεις κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο – παραδοσιακά ισχυρούς μήνες για την κίνηση – οι επαγγελματίες της βιομηχανίας εκφράζουν ικανοποίηση για τη συνολική εικόνα και κυρίως για τη διατήρηση της ανθεκτικότητας των πακέτων προς ελληνικούς προορισμούς.
Το βλέμμα τώρα στρέφεται στη φετινή σεζόν. «Σύμφωνα με δεδομένα από πέρυσι στη Σκιάθο παρατηρείται μια μικρή πτώση σε σύγκριση με τον Μάιο του προηγούμενου έτους λόγω των τσάρτερ που ξεκίνησαν πτήσεις από την 1η Μαΐου. Ωστόσο, οι ξενοδόχοι είναι αισιόδοξοι για τη φετινή περίοδο. Η Σκιάθος διαθέτει 62 προσβάσιμες παραλίες και είναι ένα πανέμορφο νησί», δήλωσε ο δημοσιογράφος Πέτρος Νέζος.
Από την άλλη πλευρά, η κατάσταση στην Αμοργό παρουσιάζει μια πιο πολύπλοκη εικόνα. Η αντιδήμαρχος Τουρισμού Πόπη Δεσποτίδη αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετώπισαν στην αρχή της σεζόν: «Φέτος η Αμοργός δοκιμάστηκε από σεισμικές δονήσεις. Ευτυχώς όλα είναι καλά τώρα. Όπως συμβαίνει στα περισσότερα νησιά μας υπάρχει μία πτώση περίπου 30%, όμως κατά τη διάρκεια ενός τριημέρου έχουμε υποδεχθεί αρκετούς επισκέπτες από διάφορες περιοχές της Ελλάδας όπως Κρήτη και Τρίπολη. Η πτώση αυτή οφείλεται όχι μόνο στους σεισμούς αλλά και στις υψηλές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα», πρόσθεσε μεταξύ άλλων.