Η Amazon Επιστρέφει στον Κινηματογράφο με Νέες Προτάσεις
Μια εντυπωσιακή στροφή παρατηρείται από την Amazon, καθώς η εταιρεία επιδιώκει να καλύψει το κενό που έχει δημιουργηθεί από την αποχώρηση των Χολιγουντιανών στούντιο από τις κινηματογραφικές αίθουσες. Παρά τη συζήτηση γύρω από την κυριαρχία του streaming τα τελευταία χρόνια, η Amazon φαίνεται να επενδύει ξανά στη μεγάλη οθόνη με εντυπωσιακό τρόπο.
Το 2022, η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι θα επενδύσει τουλάχιστον 1 δισεκατομμύριο δολάρια ετησίως σε παραγωγές που θα προβάλλονται αποκλειστικά στους κινηματογράφους, στοχεύοντας στην παραγωγή 12 έως 15 ταινιών κάθε χρόνο. Σήμερα, φαίνεται ότι πλησιάζει στην εκπλήρωση αυτής της υπόσχεσης.
Εντυπωσιακή Παρουσία στο CinemaCon
Η πρώτη συμμετοχή της στο CinemaCon φέτος στο Λας Βέγκας — μια ετήσια συνάντηση για τους ιδιοκτήτες κινηματογράφων στις ΗΠΑ — δημιούργησε αίσθηση. Το κοινό ενθουσιάστηκε με τις ανακοινώσεις ταινιών όπως το επιστημονικής φαντασίας “Project Hail Mary” με τον Ράιαν Γκόσλινγκ και το ψυχολογικό θρίλερ “Verity”. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το δραματικό “after the hunt” με την Τζούλια Ρόμπερτς. Στο κόκκινο χαλί εμφανίστηκαν διάσημοι όπως οι Άντριου Γκάρφιλντ και Χιου Τζάκμαν.
Ο Brock Bagby, επικεφαλής περιεχομένου της B&B Theatres, δήλωσε: «Για πρώτη φορά η παρουσία της Amazon ήταν εξαιρετική – παρουσίασαν όλο τους το οπλοστάσιο».
Στρατηγική Μετάβασης: Από Streaming σε Σινεμά
Η Amazon διαχειρίζεται την πλατφόρμα Prime Video και πρόσφατα απέκτησε τη MGM. Αν και δεν αναμένεται να φτάσει τον στόχο των 12-15 ταινιών ετησίως πριν το 2026, έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία επαναφοράς της εμπειρίας του σινεμά. Για το 2023 προγραμματίζεται μία μόνο ευρείας κυκλοφορίας ταινία, πέντε για το 2024 και μέχρι τέσσερις για τα έτη που ακολουθούν.
Aυτή η αύξηση αποτελεί σημαντική ώθηση για τις κινηματογραφικές αίθουσες στις ΗΠΑ οι οποίες έχουν υποστεί σοβαρή συρρίκνωση περιεχομένου τα τελευταία χρόνια — ειδικά όσον αφορά τις ταινίες μέσου προϋπολογισμού όπως κοινωνικά δράματα ή κωμωδίες που είτε έχουν εξαφανιστεί είτε κατευθύνονται απευθείας προς streaming πλατφόρμες.
Eπιπτώσεις στην Αγορά Εισιτηρίων
Aυτές οι τάσεις έχουν κοστίσει περίπου ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε πωλήσεις εισιτηρίων κάθε χρόνο σύμφωνα με ειδικούς αναλυτές. Οι μεγάλες συγχωνεύσεις στον χώρο του Χόλιγουντ επιδείνωσαν περαιτέρω αυτή την κατάσταση μειώνοντας σημαντικά τον αριθμό νέων κυκλοφοριών ανά έτος.
Aυτό είχε ως αποτέλεσμα λιγότερες επιλογές στους κινηματογράφους και συνεπακόλουθα μικρότερη προσέλευση κοινού καθώς επίσης μειωμένες πωλήσεις ποπ κορν και μεγαλύτερη εξάρτηση από franchise που δεν εγγυώνται πάντα υψηλά έσοδα.
Ανάγκη για Ποικιλία Περιεχομένου
“Η δύναμη του box office δεν βασίζεται μόνο στα blockbusters”, σημειώνει ο Paul Dergarabedian της Comscore. “Οι αίθουσες χρειάζονται νέες ταινίες σε σταθερή βάση ώστε να υπάρχει λόγος επιστροφής.” Η Amazon μαζί με ανεξάρτητα στούντιο όπως A24 φαίνεται να προσφέρει αυτή τη διαφοροποίηση που λείπει τόσο πολύ σήμερα.
“Η Amazon καλύπτει ένα κενό στην αγορά παρόμοιο μ’ αυτό που άφησε πίσω της η Fox”, προσθέτει ο Bagby. “Προσφέρει λίγα μεγάλα blockbusters αλλά παράλληλα αρκετές παραγωγές μέσης κλίμακας – κάτι απαραίτητο.” Με περισσότερες από εκατό ευρείες κυκλοφορίες προγραμματισμένες μέχρι το 2025 κι άλλες πολλές έως το 2028, φαίνεται πως οι κινηματογραφικές αίθουσες αρχίζουν ξανά να βλέπουν φωτεινό μέλλον.