Εφαρμογή Υποχρεωτικής Πληρωμής μέσω IRIS από 1η Δεκεμβρίου
Από την 1η Δεκεμβρίου, η υποχρέωση για πληρωμές μέσω του συστήματος IRIS θα είναι σε πλήρη εφαρμογή για όλες τις λιανικές συναλλαγές, όπως ανακοίνωσε η ΑΑΔΕ. Η φορολογική αρχή ολοκληρώνει τη διαδικασία σύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τις τεχνολογίες άμεσων πληρωμών, ενσωματώνοντας τις Instant Payments και καθορίζοντας λεπτομερώς τις τεχνικές απαιτήσεις.
Σύμφωνα με τις οδηγίες του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, και μετά από διαβουλεύσεις με εκπροσώπους της αγοράς, υιοθετείται η αρχή «Είσπραξη πληρωμής (κάρτα, IRIS) – Υποχρεωτική έκδοση απόδειξης από το ταμειακό σύστημα». Επιπλέον, ανανεώνονται τα πρωτόκολλα που προκύπτουν από προηγούμενες αποφάσεις (Α.1098/2022 και Α.1155/2023), προσδιορίζοντας τον τρόπο που οι επιχειρήσεις θα δέχονται άμεσες πληρωμές στο Σημείο Πώλησης.
Μέθοδοι Υποδοχής Πληρωμών IRIS
Οι επιχειρήσεις θα μπορούν να δέχονται πληρωμές μέσω του συστήματος IRIS χρησιμοποιώντας:
- Τερματικά POS
- Υπηρεσίες Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων
Προθεσμίες Συμμόρφωσης για τους Εμπλεκόμενους Φορείς
Eπιπλέον καθορίζονται συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα συμμόρφωσης για τους εμπλεκόμενους φορείς:
- Pάροχοι Υπηρεσιών/Μέσων Πληρωμών (Acquirers & NSPs): Mέχρι τις 28/11/2025 πρέπει να υποβάλουν επικαιροποιημένη Δήλωση Συμμόρφωσης σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές.
- Eπιχειρήσεις ΦΗΜ & ERP (εισαγωγή, κατασκευή, εμπορία και υποστήριξη): Kαι αυτές έχουν προθεσμία έως 28/11/2025 για την υποβολή επικαιροποιημένης Δήλωσης Συμβατότητας σύμφωνα με τις αποφάσεις Α.1159/2025 και Α.1162/2025.
