«Καλοκαίρι λιτότητας: Οι Έλληνες αποφεύγουν τις ταβέρνες – Σοβαρή πτώση στις καταναλωτικές δαπάνες»

Καλοκαίρι με… λιτότητα: Οι Έλληνες έκοψαν τις ταβέρνες – Βουτιά στις καταναλωτικές δαπάνες

Σημαντική Μείωση στις Δαπάνες των Ελλήνων Καταναλωτών

Οι καθημερινές δαπάνες των Ελλήνων καταναλωτών έχουν σημειώσει αισθητή πτώση, καθώς οι πολίτες φαίνεται να υιοθετούν μια στάση οικονομικής επιφυλακής, σύμφωνα με τα πρόσφατα δεδομένα της Plum. Οι αναλύσεις δείχνουν ότι οι καταναλωτές γίνονται ολοένα και πιο προσεκτικοί στις αγορές τους, περιορίζοντας τις ανέσεις αλλά και τα βασικά έξοδα.

Ειδικότερα, τον Ιούνιο παρατηρήθηκε σημαντική μείωση στη μέση δαπάνη ανά χρήστη σε κατηγορίες που αφορούν βασικές ανάγκες, ακολουθώντας μια γενικότερη τάση περιορισμού και επαναξιολόγησης προτεραιοτήτων ενόψει του καλοκαιριού.

Ποιες Κατηγορίες Πλήττονται Περισσότερο

Οι μεγαλύτερες μηνιαίες μειώσεις (σε σύγκριση με τον Μάιο) παρατηρήθηκαν στους τομείς της Προσωπικής Φροντίδας και Γυμναστικής (-50%), της Εστίασης (-50%) καθώς και της Ένδυσης και Αξεσουάρ (-45%). Αυτά τα στοιχεία υποδεικνύουν ξεκάθαρα την απομάκρυνση από μη απαραίτητες δαπάνες.Σημαντική ήταν επίσης η πτώση στους Λογαριασμούς (-41%), ενώ οι κατηγορίες Σούπερ Μάρκετ (-4%) και Μεταφορές (-23%) παρουσίασαν ήπιότερες πτωτικές τάσεις. Όλα αυτά αντικατοπτρίζουν μια ευρύτερη προσπάθεια των νοικοκυριών να ελέγξουν καλύτερα τον προϋπολογισμό τους.

Στρατηγική Παύσης ή Αποφασιστικότητα;

Η εικόνα αυτή μπορεί να υποδηλώνει μια στρατηγική παύσης: πολλοί καταναλωτές φαίνεται να περιμένουν τις θερινές εκπτώσεις ή προσπαθούν να μειώσουν την ενεργειακή τους κατανάλωση για να αποταμιεύσουν χρήματα για τις διακοπές τους. Με την κορύφωση του πληθωρισμού, ορισμένες από αυτές τις μειώσεις στις δαπάνες μπορεί επίσης να αντανακλούν τη σταδιακή αποκλιμάκωση τιμών στην αγορά.

-50% οι δαπάνες για εστίαση – Πέντε συνεχόμενοι μήνες πτώσης

Mία από τις πιο χαρακτηριστικές τάσεις είναι η συνεχιζόμενη μείωση στη δαπάνη για Έξοδο και Εστίαση, η οποία έχει υποχωρήσει κατά -50% σε μηνιαία βάση τον Ιούνιο. Αυτή η κατηγορία έχει πλέον καταγράψει πέντε συνεχόμενους μήνες πτώσης,γεγονός που δείχνει ότι τα γεύματα εκτός σπιτιού είναι πιθανώς μία από τις πρώτες πολυτέλειες που εγκαταλείπονται όταν αυξάνονται οι οικονομικές πιέσεις.

“Η έξοδος για φαγητό είναι συχνά ο πρώτος τομέας όπου αντικατοπτρίζεται η καταναλωτική εμπιστοσύνη”, εξηγεί η Μαίριλυ Μητροπούλου, Marketing Manager Ελλάδας της Plum. “Αυτό που βλέπουμε είναι μία στροφή προς πιο συντηρητικές συμπεριφορές: οι άνθρωποι επιλέγουν σπιτικά γεύματα αντί για κρατήσεις σε εστιατόρια.”

Αλλαγή Στην Αντίληψη Για Τα Απαραίτητα

Aντίθετα με προηγούμενες περιόδους όπου περικοπές αφορούσαν κυρίως μη αναγκαίες αγορές, τα στοιχεία του Ιουνίου δείχνουν ότι ακόμη και βασικές ανάγκες όπως σούπερ μάρκετ, λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος κλπ., πλήττονται σοβαρά. Οι Έλληνες φαίνεται πως επαναξιολογούν ακόμα κι αυτές τις καθημερινές συνήθειές τους.

“Οι χρήστες της Plum διαμορφώνουν νέες συνήθειες”, προσθέτει η Μητροπούλου. “Απομακρύνονται από την ασυνείδητη κατανάλωση κι αρχίζουν να σκέφτονται πιο συνειδητά τι έχει πραγματική αξία”. Αυτό δεν αντα reflects μόνο την οικονομική αβεβαιότητα αλλά επίσης τη crescente οικονομική επίγνωση μεταξύ των πολιτών.

Scroll to Top