Από σήμερα,οι πολίτες δεν θα χρειάζεται να προσκομίζουν πιστοποιητικά γέννησης και οικογενειακής κατάστασης για τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο. Αυτή η αλλαγή προκύπτει από ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς τα δεδομένα των δύο πιστοποιητικών αντλούνται αυτόματα και ηλεκτρονικά από τις αρμόδιες αρχές.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί «μια σημαντική διοικητική μεταρρύθμιση», που προωθείται μέσω της συνεργασίας των Υπουργών Εσωτερικών, Θοδωρή Λιβάνιου και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, καθώς και των Υφυπουργών Εσωτερικών, Βιβής Χαραλαμπογιάννη και Βασίλη Σπανάκη.Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένα κράτος πιο φιλικό προς τους πολίτες και αποτελεσματικότερο με λιγότερη γραφειοκρατία — ακόμη και ψηφιακή — εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο και πόρους τόσο για τους πολίτες όσο και για τους δημόσιους υπαλλήλους.
Επιπλέον,υπογραμμίζεται ότι η ηλεκτρονική αναζήτηση των πιστοποιητικών Γέννησης και Οικογενειακής Κατάστασης γίνεται σε πραγματικό χρόνο με πλήρως αυτοματοποιημένο τρόπο μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕ.Δ.) σε συνδυασμό με το gov.gr.Οι υποδομές αυτές διασφαλίζουν την ταχύτητα, την αξιοπιστία αλλά και την ασφάλεια της διαδικασίας.
Κατά τη διάρκεια κάθε αναζήτησης, ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει ειδοποίηση (push notification) στο ψηφιακό του πορτοφόλι Gov.gr Wallet καθώς επίσης ενημέρωση στη θυρίδα πολιτών σχετικά με τα στοιχεία της αίτησής του: τον φορέα που έκανε τη διαδικασία, τον χρόνο εκτέλεσής της καθώς κι τον υπάλληλο που εμπλέκεται.
Σε περιπτώσεις όπου ο πολίτης απαιτεί κάποιο από αυτά τα πιστοποιητικά για χρήση στο εξωτερικό ή στον ιδιωτικό τομέα ή ακόμα για νομικές διαδικασίες, μπορεί να συνεχίζει να τα αποκτά ψηφιακά μέσω του gov.gr.Στην αρχική φάση εφαρμογής αυτού του νέου πλαισίου έχει προβλεφθεί μια πιλοτική περίοδος τριών μηνών κατά τη διάρκεια της οποίας οι πολίτες θα μπορούν προσωρινά να προσκομίζουν δικαιολογητικά. Μετά την ολοκλήρωση αυτής της περιόδου θα απαγορεύεται εντελώς η προσκόμιση αυτών των συγκεκριμένων δικαιολογητικών σε δημόσιες υπηρεσίες.