Κατρίνης: «Φρανκεστάιν» το νέο εκλογικό σύστημα της Αυτοδιοίκησης!

Κατρίνης: Να συνεδριάσει άμεσα η Βουλή για SAFE, ReArm και αμυντική βιομηχανία

Σφοδρή κριτική από τον Μιχάλη Κατρίνη για την κυβερνητική πολιτική στην Αυτοδιοίκηση

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή σχετικά με τον νέο Κώδικα της Αυτοδιοίκησης, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Κατρίνης, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι επιστρέφει σε ένα συγκεντρωτικό μοντέλο που αναιρεί τη φιλοσοφία της αποκέντρωσης και ανατρέπει τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες που έχει διαχρονικά προωθήσει το ΠΑΣΟΚ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Όπως τόνισε ο ίδιος, η ανάγκη για έναν ενιαίο Κώδικα ήταν επιτακτική και θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την αρχή μιας ουσιαστικής μεταρρύθμισης. «Ωστόσο, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν συνιστά μια πραγματικά μεγάλη μεταρρύθμιση. Αντιθέτως, αποτελεί μια σημαντική υποχώρηση», δήλωσε χαρακτηριστικά.Υπογράμμισε ότι όλες οι σημαντικές αλλαγές στην Αυτοδιοίκηση είχαν ως στόχο την αποκέντρωση και τη μεταφορά εξουσιών πιο κοντά στους πολίτες.

«Αυτός είναι ο σχεδιασμός του ΠΑΣΟΚ: να φέρει την ελληνική αυτοδιοίκηση πιο κοντά στις ευρωπαϊκές αξίες της αποκέντρωσης και της εμπιστοσύνης στις τοπικές κοινωνίες», πρόσθεσε. Αναφερόμενος στη στρατηγική της κυβέρνησης,διερωτήθηκε αν αυτή περιλαμβάνει «μεγαλύτερο έλεγχο των δήμων από το Μαξίμου και αυτονομία χωρίς πόρους ή αρμοδιότητες».

Ο Μιχάλης Κατρίνης υποστήριξε ότι η κυβέρνηση κρατά τους δήμους σε κατάσταση οικονομικής ασφυξίας,καθώς δεν αποδίδει τους απαιτούμενους πόρους αλλά ζητεί από αυτούς να βρουν λύσεις μέσω των δημοτών τους. Επιπλέον ανέφερε ότι μόνο τον Απρίλιο του 2026 τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς τους ΟΤΑ αυξήθηκαν κατά 60 εκατ. ευρώ. Επίκρινε επίσης την κυβέρνηση για τη δημιουργία ενός καθεστώτος οικονομικής επιτροπείας στους δήμους και τόνισε πως θυμάται τις ανάγκες των δήμων μόνο όταν πρόκειται για ευθύνες αλλά όχι όταν πρόκειται για χρηματοδότηση.

«Θέλετε οι δήμοι να είναι υπεύθυνοι για όλα χωρίς τα απαραίτητα μέσα», επεσήμανε με έμφαση. Στη συνέχεια άσκησε σφοδρή κριτική στο νέο εκλογικό σύστημα που προτείνεται για την Αυτοδιοίκηση χαρακτηρίζοντάς το «σύστημα Φρανκεστάιν». Ρώτησε μάλιστα ποιο είναι τελικά το όραμα της κυβέρνησης σχετικά με την αυτονομία των δήμων.

Επισημαίνοντας τις συνέπειες από την κατάργηση του δεύτερου γύρου εκλογών είπε ειρωνικά: «Αν καταργήσουμε ακόμη και τις ίδιες τις εκλογές θα εξοικονομήσουμε περισσότερα χρήματα». Παράλληλα κατηγόρησε τη διοίκηση ότι ασχολείται με λεπτομέρειες όπως η διάμετρος μιας σφραγίδας ενώ αφήνει πολλές κρίσιμες αποφάσεις σε υπουργικές αποφάσεις.

Kλείνοντας τη παρέμβασή του, ο Μιχάλης Κατρίνης ανέφερε πως η πραγματική πρόκληση βρίσκεται στην αντίληψη περί επιτελικού κράτους που πρεσβεύει η Νέα Δημοκρατία – ένα σύστημα που αποδυναμώνει θεσμούς προσπαθώντας πρώτα να τους ελέγξει κι έτσι παράγει λιγότερη λογοδοσία και περισσότερη αδιαφάνεια.

“Αυτό το παρακράτος θα αντιμετωπίσει σοβαρές αντιστάσεις στις επόμενες εκλογές”,τόνισε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στους πολίτες ως εκείνους που θα στείλουν αυτό το σύστημα πίσω στο παρελθόν μαζί με τη Νέα Δημοκρατία.

Κύλιση στην κορυφή