«Κυρανάκης: Επανάσταση στις Συγκοινωνίες με Νέες Αναβαθμίσεις!»

Κυρανάκης: Νομοθετικές βελτιώσεις στον νέο ΚΟΚ για ταξί, τροχόσπιτα, πρόστιμα

Σημαντική Αναβάθμιση στις Δημόσιες Συγκοινωνίες και Μεταφορές

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυριαννάκης, παρουσίασε μια ολοκληρωμένη εικόνα για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των δημόσιων συγκοινωνιών κατά τη διάρκεια της συζήτησης του Προϋπολογισμού για το 2026 στην Ολομέλεια της Βουλής. Όπως τόνισε, «Οι δημόσιες συγκοινωνίες και οι Μεταφορές αναβαθμίζονται και εκσυγχρονίζονται».

Ο κ.Κυριαννάκης υπογράμμισε ότι η διαδικασία σύνταξης του Προϋπολογισμού είναι ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς η κατάρτισή του συνιστά «μια δύσκολη εξίσωση» για την κάλυψη όλων των αναγκών της χώρας.

Εστιάζοντας στις κύριες προτεραιότητες του Υπουργείου Μεταφορών, ο υπουργός ανέφερε πρώτα τον σιδηρόδρομο. Θύμισε ότι το 2019 οι διαθέσιμοι πόροι ανέρχονταν σε 210 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και σε 45 εκατ. ευρώ από τον Τακτικό Προϋπολογισμό. Το προηγούμενο έτος,οι πόροι του ΠΔΕ αυξήθηκαν στα 720 εκατ. ευρώ ενώ ο Τακτικός Προϋπολογισμός έφθασε τα 75 εκατ. ευρώ. Για το έτος 2026 προβλέπεται περαιτέρω αύξηση με ποσά που θα φτάσουν τα 760 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ και τα 120 εκατ. ευρώ από τον Τακτικό Προϋπολογισμό.

Όπως εξήγησε ο κος Κυριαννάκης,οι πόροι για τον σιδηρόδρομο έχουν πλέον φτάσει περίπου στα 900 εκατ. ευρώ από συνολικά περίπου 250 εκατ.,γεγονός που σηματοδοτεί «έναν υπερτριπλασιασμό των διαθέσιμων πόρων»,κάτι απολύτως απαραίτητο για την υλοποίηση σημαντικών έργων.

Τόνισε επίσης ότι αυτές οι επενδύσεις περιλαμβάνουν υποδομές, σταθμούς καθώς και νέο τροχαίο υλικό δημιουργώντας ένα τρίπτυχο που θα επιτρέψει επεκτάσεις δρομολογίων αλλά κυρίως εστιάζει στον ενεργό σιδηρόδρομο με προτεραιότητα στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη όπου μέχρι το καλοκαίρι του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί η σηματοδότηση στο σύνολό της (100%), η τηλεδιοίκηση (100%) καθώς και ένα σύστημα αυτόματης πέδησης που δεν περιλαμβανόταν στη Σύμβαση 717.

«Το 2019 η τηλεδιοίκηση στον σιδηρόδρομο ήταν στο μόλις στο 1%, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου στόχος είναι να φτάσουμε στο πλήρες ποσοστό», πρόσθεσε ο υπουργός επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή τους να παραμείνουν εντός χρονοδιαγραμμάτων.

Scroll to Top