Η Εκπαίδευση στο Στόχαστρο της Ιδιωτικοποίησης
Κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Ωνάσειο Σχολείο στο Περιστέρι, ο κ.Μητσοτάκης εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για μια ακόμη “σημαντική συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα”. Ωστόσο, πίσω από τα χαμόγελα και τις εορταστικές ατμόσφαιρες κρύβεται μια ανησυχητική πραγματικότητα: η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχωρά στην οικοδόμηση ενός εκπαιδευτικού συστήματος που διαχωρίζει τους μαθητές σε προνομιούχους και μη, όπως αναφέρει η Νέα Αριστερά.
«Η λεγόμενη “επένδυση στη δημόσια εκπαίδευση” δεν είναι παρά η κανονικοποίηση ενός συστήματος δύο ταχυτήτων: Από τη μία πλευρά υπάρχουν σχολεία-“βιτρίνες”, ανακαινισμένα με ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ από την άλλη βρίσκονται οι περισσότερες δημόσιες σχολικές μονάδες που παραμένουν εγκαταλελειμμένες, χωρίς δασκάλους ή καθηγητές, χωρίς θέρμανση και υποδομές», επισημαίνει η ανακοίνωση. Κατηγορεί την κυβέρνηση ότι «αντί να καλύψει τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς ή να βελτιώσει όλα τα δημόσια σχολεία ώστε να μειώσει τις κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση, προωθεί ένα μοντέλο ιδιωτικοποίησης που εξαρτάται από χορηγούς».
«Αυτό το μοντέλο υπονομεύει τον ενιαίο χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης αφήνοντας πίσω χιλιάδες παιδιά», προσθέτει η Νέα Αριστερά. Παράλληλα σημειώνει ότι «η αιφνιδιαστική εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με περιορισμούς στη φοίτηση των μαθητών στα Ολοήμερα Σχολεία έχει προκαλέσει αναστάτωση σε πολλές πρωτοβάθμιες σχολικές μονάδες». Η εγκύκλιος αυτή άλλαξε ξαφνικά τις συνθήκες για πολλές οικογένειες ενώ οι διευθυντές των σχολείων εκφράζουν δημοσίως την ανησυχία τους για τη συνεχιζόμενη απαξίωση της δημόσιας παιδείας.
Συγκεκριμένα καταγγέλλεται ότι «πλέον θα καθορίζεται ποιοι μαθητές θα έχουν προτεραιότητα στη φοίτηση στα Ολοήμερα Σχολεία βάσει:
- Εάν εργάζονται και οι δύο γονείς/κηδεμόνες ή εάν πρόκειται για μονογονεϊκές οικογένειες.
- Αν ένας γονέας εργάζεται ενώ ο άλλος είναι άνεργος.
- Εάν τα παιδιά ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
“Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργούνται μικρότερα τμήματα με λιγοστούς μαθητές ώστε να μην απαιτείται επιπλέον προσωπικό”, σημειώνει η Νέα Αριστερά τονίζοντας πως “η παιδεία δεν μπορεί να αποτελεί πεδίο προβολής ιδρυμάτων ή γραφειοκρατικών πειραματισμών”.
“Η παιδεία πρέπει να είναι δικαίωμα όλων και όχι προνόμιο λίγων. Αυτό σημαίνει:
- Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για κάθε παιδί.
- Σχολεία που διασφαλίζουν ισότητα αντί για σχολεία δύο ταχυτήτων.
- Mόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών καθώς επίσης σύγχρονες υποδομές σε όλα τα σχολεία.”
“Η πραγματική επένδυση στη δημόσια παιδεία δεν έγκειται στην παράδοση της στους χορηγούς αλλά στην στήριξή της μέσω κρατικών πόρων με σχέδιο και όραμα για μια κοινωνία ίσων ευκαιριών.”

