Αξιολόγηση Δημόσιων Υπηρεσιών: Αποτελέσματα και Σημειώσεις
Συνολικά 64.789 πολίτες συμμετείχαν στην πρώτη αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών, η οποία διήρκεσε 26 ημέρες. Οι δήμοι που συμμετείχαν ανέρχονται σε 184, με τις περισσότερες αξιολογήσεις να προέρχονται από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο.
Ο υπουργός Εσωτερικών,Θοδωρής Λιβάνιος,κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Μέγαρο Μαξίμου για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας ανέφερε ότι οι υπηρεσίες της αυτοδιοίκησης που είχαν άμεση επαφή με τους πολίτες συγκέντρωσαν τα υψηλότερα ποσοστά αξιολογήσεων. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η βαθμολογία των πεζοδρομίων που έφτασε το 90%. Ο κ. Λιβάνιος τόνισε ότι οι υπηρεσίες με βαθμολογία κάτω από το 50% υποδηλώνουν ότι δεν είναι ευρέως γνωστές στους πολίτες ώστε να μπορούν να τις αξιολογήσουν επαρκώς. Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνονται το εισιτήριο αγώνων του gov.gr και οι κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων.
Γενικά,η Τοπική Αυτοδιοίκηση παρουσίασε χαμηλές επιδόσεις στις αξιολογήσεις της. Οι 23 αρμοδιότητες των δήμων βαθμολογήθηκαν κοντά ή κάτω από τη βάση, εστιάζοντας κυρίως στα προβλήματα του οδικού δικτύου, στην καθαριότητα και στη στάθμευση.
Μέσοι Όροι Αξιολόγησης Κρατικών Υπηρεσιών
Σχετικά με τους μέσους όρους έξι κρατικών υπηρεσιών που ερωτήθηκαν: η ΑΑΔΕ είχε μέσο όρο 6,1, ο ΕΦΚΑ βρέθηκε στο 5,3 ενώ η Υπηρεσία Απασχόλησης στο 5,6. Το Εθνικό Κτηματολόγιο κατέγραψε μέσο όρο μόλις στο 4,9 και οι Διευθύνσεις Αλλοδαπών βρέθηκαν στο χαμηλό επίπεδο του 4,4.Ιδιαίτερα για τα μητροπολιτικά συγκροτήματα της Αττικής και Θεσσαλονίκης τα Μέσα Μεταφοράς είχαν μέσο όρο γύρω στο 5.
Ο κ. Λιβάνιος αναφέρθηκε στις περιοχές όπου παρατηρούνται χαμηλές βαθμολογίες λόγω γεωγραφικών παραγόντων καθώς επίσης σε περιοχές όπως η Ανατολική Αττική όπου υπάρχουν καθυστερήσεις στην κτηματογράφηση ή εκκρεμότητες.
Επιπλέον σημείωσε ότι στις Διευθύνσεις Αλλοδαπών καταγράφονται οι πιο χαμηλές βαθμολογίες σε περιοχές υψηλής τουριστικής ανάπτυξης όπως Ηλεία και Δωδεκάνησα λόγω αυξημένου φόρτου εργασίας για εποχιακό προσωπικό.
“Όπου υπάρχει μετρό,” πρόσθεσε ο υπουργός,” υπάρχει μεγαλύτερη satisfaction ενώ εκεί όπου απουσιάζουν μέσα σταθερής τροχιάς καταγράφεται μεγαλύτερη δυσαρέσκεια.”
Ψηφιακές Υπηρεσίες Δημοσίου
Aναφορικά με τις τέσσερις ψηφιακές υπηρεσίες του δημοσίου: η ΑΑΔΕ πήρε σκορ 7,5 ενώ το εθνικό κτηματολόγιο κατετάγη στο 6,1; ηλεκτρονική συνταγογράφηση έλαβε πολύ υψηλή βαθμολογία στον αριθμό τουλάχιστον στα επίπεδα του8 ,5 ενώ το myHealth συγκέντρωσε σκορ7 ,6 .
Mε αφορμή την πλατφόρμα Gov.gr ανέφερε πως κατά τη διάρκεια πέντε χρόνων λειτουργίας έχει προσφέρει συνολικά πάνω από δύο χιλιάδες διακυβερνητικές υπηρεσίες κι έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από οκτώ εκατομμύρια υπεύθυνες δηλώσεις από πολίτες . Στις εννέα κορυφαίες ψηφιακές υπηρεσίες συμπεριλαμβάνονται αυτές που απέκτησαν εξαιρετικές βαθμολογίες όπως ποινικό μητρώο (8 ,8)και υπεύθυνη δήλωση (9).