Σημαντική Απεργία στα Εμπορικά Πλοία: Η ΠΕΝΕΝ Ανακοινώνει Κινητοποιήσεις για τις 11 Δεκεμβρίου!

Απεργία στα εμπορικά πλοία στις 11 Δεκεμβρίου – Η ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ

Απεργία από την Πανελλήνια Ένωση Ναυτικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ)

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) ανακοίνωσε τη Δευτέρα (8/12) ότι θα προχωρήσει σε 24ωρη απεργία την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου στα εμπορικά πλοία, με πιθανότητα κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εάν τα αιτήματα των ναυτεργατών δεν ικανοποιηθούν.

Η απεργία επικεντρώνεται κυρίως στα πλοία RO/RO, όπου σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ οι συνθήκες εργασίας και διαβίωσης για τα πληρώματα είναι προβληματικές.

Κύρια Αιτήματα της ΠΕΝΕΝ

Στην ανακοίνωσή της σχετικά με την απεργία, η ΠΕΝΕΝ αναφέρει συγκεκριμένα αιτήματα που στοχεύουν στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας στα πλοία RO/RO, τα οποία αποτελούν σημαντικό τμήμα του εμπορικού στόλου της χώρας. Το πρώτο αίτημα αφορά τον καθορισμό οργανικών συνθέσεων που να αντανακλούν τις πραγματικές λειτουργικές ανάγκες αυτών των πλοίων. Η ΠΕΝΕΝ υποστηρίζει ότι οι τρέχουσες στελέχωσεις δεν επαρκούν για τη διασφάλιση ασφαλούς και αποδοτικής λειτουργίας.

Παράλληλα, η ένωση ζητάει την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας σύμφωνα με τα ισχύοντα πρότυπα στην Ακτοπλοΐα, επιδιώκοντας τη σύγκλιση των εργασιακών όρων μεταξύ διαφορετικών κατηγοριών ναυτικών. Επιπλέον, απαιτεί ουσιαστική αναθεώρηση των γκαραζιάτικων αμοιβών που σχετίζονται με τη διαχείριση χώρων φόρτωσης οχημάτων. Η ΠΕΝΕΝ ζητά επίσης καθιέρωση επιδόματος επικινδυνότητας ύψους 15%,αναγνωρίζοντας τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα πληρώματα κατά την εκτέλεση καθηκόντων τους.Τέλος, προτείνεται η καθιέρωση δύο ημερών ανάπαυσης τον μήνα για όλα τα μέλη του πληρώματος στα πλοία RO/RO.

Συνθήκες Εγκλωβισμού για Τα Πληρώματα

Η ΠEEN καταγγέλλει ότι σε πολλά από αυτά τα πλοία δεν παρέχεται το δικαίωμα ανάπαυσης όπως συμβαίνει στην Ακτοπλοΐα,γεγονός που στερεί από τους ναύτες τον απαραίτητο χρόνο ξεκούρασης και ελεύθερου χρόνου. Η κατάσταση αυτή επιδεινώνεται λόγω προβλημάτων στις υποδομές στον λιμένα του Πειραιά. Συγκεκριμένα, η ένωση σημειώνει ότι ακόμα και όταν υπάρχει προγραμματισμένη διανυχτέρευση για ένα πλοίο, οι εγκαταστάσεις στο Κερατσίνι δεν επαρκούν ώστε όλα τα σκάφη του στόλου να δένουν εκεί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα σκάφος κάθε εβδομάδα να αναγκάζεται να παραμένει στη ράδα του λιμανιού χωρίς δυνατότητα αποβίβασης ή επαφής με το έδαφος.

Scroll to Top