Διαμάχη AVAX και Ελληνικό Μετρό για τη Γραμμή 4
Η AVAX βρίσκεται στο στόχαστρο κατηγοριών από την Ελληνικό (πρώην Αττικό) Μετρό σχετικά με την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό. Η κατάσταση έχει φτάσει σε κρίσιμο σημείο, καθώς η διοίκηση της δημόσιας εταιρίας, που έχει αναλάβει σημαντικά έργα στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, αντέδρασε έντονα σε δημοσίευμα που υποστηρίζει ότι «οι υπεύθυνοι του έργου (σ.σ. η πλευρά της AVAX) δεν επιθυμούν να σχολιάσουν τις καθυστερήσεις, πιθανόν θεωρώντας ότι αυτό θα εκληφθεί ως «απρεπής κίνηση» από την Ελληνικό Μετρό».Στελέχη της Ελληνικό Μετρό πιστεύουν ότι πίσω από το δημοσίευμα κρύβεται το επιτελείο της εισηγμένης εταιρείας και χαρακτηρίζουν ως «απρεπή κίνηση» τη διαρροή που αποδίδει ευθύνες στην εταιρεία δημοσίου συμφέροντος για τις καθυστερήσεις.
Οι ισχυρισμοί περί μη παροχής επαρκών χώρων για την εκτέλεση του έργου έχουν διαψευστεί πολλές φορές ενώπιον των πολιτικών αρχών του Υπουργείου Υποδομών κατά τις συναντήσεις με τους Νίκο Κουρέτα και Κωνσταντίνο Μιτζάλη.
Στην Ελληνικό Μετρό θεωρούν απαράδεκτη την άρνηση της AVAX να παρέχει ενημερωμένο χρονοδιάγραμμα για το έργο, καθώς οποιαδήποτε αίτηση παράτασης θα συνοδευτεί από υποχρέωση επιστροφής πριμ έγκαιρης ολοκλήρωσης ύψους 57 εκατομμυρίων ευρώ, γεγονός που θα προκαλούσε σοβαρά προβλήματα στη χρηματοδότηση της κατασκευάστριας εταιρίας. Παράλληλα, η δημόσια εταιρία έχει ήδη δώσει «ειδική διαταγή» προς την κοινοπραξία να υποβάλει χρονοδιάγραμμα εργασιών. Ωστόσο, η AVAX έχει προσφύγει κατά αυτής της εντολής στο Τεχνικό Συμβούλιο.
Η δημόσια επιχείρηση δεν πρόκειται να αποδεχθεί τον ισχυρισμό ότι το έργο μπορεί να προχωρήσει χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα ή ημερομηνία ολοκλήρωσης. Το ίδιο ισχύει και για το υπουργείο Υποδομών. Όσο αφορά στις πληροφορίες που λαμβάνουν από την AVAX σχετικά με τα ενεργά εργοτάξια – όσο ενεργά είναι αυτά – οι εκπρόσωποι τους χαρακτηρίζουν εξωφρενική μια πιθανή παράταση τρεισήμισι ετών. Αν και οι περιοχές Πάρκο Ριζάρη και Εξάρχεια δεν έχουν παραδοθεί ακόμα, τονίζουν πως ένα χρονοδιάγραμμα πρέπει να βασίζεται στις απαιτήσεις των διευθυντικών υπηρεσιών.
Αντιθέτως όμως, σύμφωνα με πηγές από την Ελληνικό Μετρό, η AVAX φαίνεται να χειρίζεται το έργο σαν μια «τυχαία συνάντηση». Εφόσον τα δεδομένα οδηγούν σε αδιέξοδο, η Ελληνικό Μετρό είναι έτοιμη να προχωρήσει στην αποστολή μιας «ειδικής πρόσκλησης». Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης μετά απ’ αυτήν τη διαδικασία θα εξεταστεί η έκπτωση της κοινοπραξίας – κάτι που θα είχε σοβαρές συνέπειες τόσο για την AVAX όσο και τραυματικές επιπτώσεις για την ALSTOM.
Στην ελληνική δημόσια επιχείρηση μιλούν επίσης για αχαριστία εκ μέρους της AVAX καθώς φαίνεται πως ξεχνούν ότι είχαν συμβάλει στη διάσωσή τους όταν αντιμετώπιζαν συνέπειες λόγω παράβασης σχετικής με προκαταβολή ύψους 128 εκατομμυρίων ευρώ που είχε κατατεθεί σε λογαριασμούς διαφορετικούς από αυτούς των κοινοπρακτών.
«Δώσαμε μία τεράστια μάχη με τη Διαχειριστική Αρχή του ΕΣΠΑ», λένε χαρακτηριστικά στα γραφεία τους στη λεωφόρο Μεσογείων.
Tη δυσχερή σχέση μεταξύ κοινοπραξίας και διευθυντικής υπηρεσίας αποδίδουν οι υπεύθυνοι στην προσωπική στάση του διευθυντή Νίκου Σπυριδωνάκου ο οποίος φέρνει μαζί του πολιτικές δεσμεύσεις λόγω συνδικαλιστικής ιδιότητας στη Νέα Δημοκρατία στο ΤΕΕ. Παρά τις αμφισβητήσεις γύρω από τις δυνατότητές του στον συγκεκριμένο ρόλο φαίνεται πως δεν πληρούνται οι όροι αποκλειστικής απασχόλησης στο έργο αφού φέρεται επίσης υπεύθυνος κι άλλων projects εντός της ίδιας εταιρίας.