Πανελλήνιες 2025: Χαμηλά ποσοστά αριστούχων
Οι επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του 2025 παρουσίασαν πτώση, καθώς σχεδόν το 50% δεν κατάφερε να περάσει τη βάση του 10, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο Παιδείας αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Συγκεκριμένα, από τους συνολικά 88.637 υποψήφιους που συμμετείχαν για τις 68.788 θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2025-26, οι περισσότεροι προέρχονται από τα Γενικά Λύκεια (73.941), ενώ οι υπόλοιποι είναι από τα Επαγγελματικά Λύκεια (14.696).
Τα στατιστικά δείχνουν ότι η πλειονότητα των υποψηφίων δεν πέτυχε υψηλές βαθμολογίες και μόνο ελάχιστοι κατάφεραν να διακριθούν ως αριστούχοι. Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η κατάσταση στα Μαθηματικά και την Ιστορία, όπου πάνω από το μισό ποσοστό των εξεταζομένων απέτυχε να συγκεντρώσει βαθμό άνω του 10.
Συγκεκριμένα, στο μάθημα των Μαθηματικών το ποσοστό όσων έγραψαν κάτω της βάσης φτάνει το 59,12%, με ένα σημαντικό τμήμα (34,52%) να έχει βαθμολογηθεί μεταξύ 0 και 5.
Επιπλέον,οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής παρουσίασαν επίσης χαμηλή επίδοση στα Μαθηματικά με ποσοστό που αγγίζει το 73,68% κάτω της βάσης.
Αναφορικά με την Ιστορία, παρατηρείται ότι το ποσοστό όσων έγραψαν κάτω από τη βάση ανέρχεται στο 53,31%. Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και σε άλλα μαθήματα όπως η Φυσική και τα Αρχαία Ελληνικά.
Στη Φυσική συγκεκριμένα παρατηρείται ισορροπία μεταξύ αυτών που γράφουν πάνω ή κάτω από τη βάση: περίπου το μισό (50,05%) απέτυχε να συγκεντρώσει πάνω από δέκα μονάδες ενώ σχεδόν ισάριθμοι (49,95%) πέτυχαν καλύτερες επιδόσεις. Στα Αρχαία Ελληνικά οι επιδόσεις ήταν επίσης απογοητευτικές με ποσοστό μόλις στο 47,69% κάτω της βάσης.
Kάποια μαθήματα εμφάνισαν ενδιαφέροντα αποτελέσματα καθώς συνδυάζουν υψηλές αλλά και χαμηλές βαθμολογίες ταυτόχρονα. Στην Οικονομία για παράδειγμα σημειώθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός αριστούχων (29,33%), ωστόσο ένα σημαντικό κομμάτι (33,12%) δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον πήχη του δέκα.
Sτο μάθημα των Λατινικών καταγράφηκε ότι περίπου το ένα πέμπτο των υποψηφίων εξασφάλισε άριστες βαθμολογίες ενώ αντίθετα σχεδόν τόσοι είχαν μέτριες ή κακές επιδόσεις μεταξύ πέντε έως δέκα μονάδων.
Sτη Βιολογία σημειώθηκε ότι μόλις ο ένας στους πέντε μαθητές είχε εξαιρετική επίδοση ενώ στην Πληροφορική αυτός ο αριθμός περιορίστηκε στο16%. Αντίθετα όμως σε αυτή την περίπτωση υπήρξε μια αξιοσημείωτη αναλογία μαθητών που βρέθηκαν στη ζώνη αποτυχίας με ποσοστά γύρω στο25% για τις χαμηλότερες κλίμακες αξιολόγησης.