«Σούπερ Μάρκετ: Τα Προϊόντα που Σημείωσαν Αύξηση Παρά τις Ανακοινώσεις Μειώσεων Τιμών»

Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα αυξήθηκαν αφού ανακοινώθηκαν οι… μειώσεις τιμών

Μειώσεις Τιμών στα Σούπερ Μάρκετ: Πραγματικότητα ή Ψευδαίσθηση;

Αν και δεν έχουν περάσει ούτε δύο εβδομάδες από την ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης σχετικά με τις μειώσεις τιμών κατά 8% σε τουλάχιστον 2.000 προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, οι μεγάλες αλυσίδες φαίνεται να αγνοούν το μέτρο αυτό. Η λίστα των προϊόντων περιλαμβάνει είδη που δεν θεωρούνται απαραίτητα για την καθημερινότητα (π.χ.τριμμένη καρύδα, γαριδάκια, πιγκάλ μπάνιου), ενώ οι καταναλωτές παρατηρούν μια εντελώς διαφορετική κατάσταση στα ράφια.

Σούπερ μάρκετ: Μειώσεις τιμών μόνο στη θεωρία

Σύμφωνα με πληροφορίες από το MEGA, οι τιμές των προϊόντων που υποτίθεται ότι έχουν μειωθεί… αυξάνονται ξανά, κάνοντάς τις εκπτώσεις να μοιάζουν περισσότερο με κοροϊδία.

Παράδοξα της νέας πολιτικής

Πολλά από τα προϊόντα που συμμετέχουν στην εθελοντική μείωση παρουσιάζουν σημαντικές διακυμάνσεις στις τιμές τους, με ορισμένα να κοστίζουν σήμερα περισσότερο απ’ ό,τι πριν την εφαρμογή του μέτρου. Για παράδειγμα:

  • Μακαρόνια οικογενειακής συσκευασίας: 2,86€ (τιμή Σεπτεμβρίου έως 7/10), 4,47€ (15/10), 4,23€ (σήμερα)
  • Kριθαράκι: 0,70€ (τιμή Σεπτεμβρίου έως 7/10) → 1,38€ (15/10) → 0,99€ (σήμερα)
  • Anapsyktiko: 1,5 λίτρο: 1,67€ (τιμή Σεπτεμβρίου έως 7/10) → 1,97€ (σήμερα)
  • Dimitriaka::  2 ,49 €(τιμή Σεπτεμβρίου έως 7 /10 )→4 ,33 €(σήμερα )
     

  • < strong > Salami aeras : 9 ,50 €/ κιλό( τιμή Σεπτεμβρίου έως 7 /10 )→12 ,04 €/ κιλό( σήμερα )

“Έχουμε παρατηρήσει ότι σε πολλά προϊόντα οι τιμές ήταν χαμηλότερες πριν τη συμμετοχή τους στην εθελοντική μείωση και εισήχθησαν σε αυτήν μετά από σημαντικές αυξήσεις”, αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας Απόστολος Ραυτόπουλος.

Aλλιώς δηλαδή η υποτιθέμενη πτώση των τιμών είναι κυρίως θεωρητική και όχι πρακτική. Ο καταναλωτής που περίμενε ανακούφιση στο πορτοφόλι του βλέπει υψηλότερες τιμές σε βασικά αγαθά και οι εκπτώσεις μετατρέπονται σε επικοινωνιακά τερτίπια για τα σούπερ μάρκετ.

Mεγαλύτερη ποικιλία αλλά όχι πρώτης ανάγκης

Tην ίδια στιγμή τα προϊόντα στη λίστα των σούπερ μάρκετ δεν περιλαμβάνουν μόνο είδη πρώτης ανάγκης όπως θα περίμενε κανείς. Ενδεικτικά αναφέρονται:

  • Γλυκό κουταλιού διάφορων γεύσεων
  • Pασατέμπος ψημένος αλατισμένος/ ανάλατος
  • Aυγά ηλιόσπορου
  • Stafida ξανθή/ μαύρη

“Δεν μπορείς να έχεις τόσα πολλά διαφορετικά είδη τσίχλας”, επισημαίνει ο Απόστολος Ραυτόπουλος. “Είναι χρήσιμα αντικείμενα αλλά όχι απαραίτητα”.

Scroll to Top