«Συναγερμός για τους καταναλωτές: Τέλος 7 ευρώ στα δέματα από Shein και Temu!»

Πρόταση-«βόμβα» για τέλος 7 ευρώ στα δέματα από Shein και Temu

Προτάσεις για την Επιβολή Εθνικού Τέλους 7 Ευρώ σε Εισαγόμενα Δέματα

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) προτείνει την επιβολή ενός εθνικού τέλους ύψους 7 ευρώ για κάθε εισαγόμενο δέμα από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Σύνδεσμος εκφράζει ανησυχία ότι διεθνείς πλατφόρμες όπως οι Shein και Temu «πνίγουν» την ελληνική αγορά με προϊόντα χαμηλής ποιότητας, δημιουργώντας στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό και θέτοντας τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε δυσχερή θέση.

«Δεν είναι δυνατόν οι χώρες εκτός της Ε.Ε. να λειτουργούν με διαφορετικούς κανόνες», αναφέρει ο GR.EC.A, υπενθυμίζοντας ότι άλλες χώρες όπως η Γαλλία και η Ρουμανία έχουν ήδη εφαρμόσει παρόμοια μέτρα. Σύμφωνα με την πρόταση, τα έσοδα από το τέλος αυτό θα πρέπει να επενδυθούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων.

Η Κινεζική Επιρροή στην Ελληνική Αγορά

Οι πλατφόρμες shein και Temu έχουν κερδίσει τη συμπάθεια του ελληνικού κοινού, με έναν στους πέντε Έλληνες να πραγματοποιεί αγορές μέσω αυτών των ιστοσελίδων. Ο τζίρος τους έχει αυξηθεί κατακόρυφα, ενώ αναμένονται περαιτέρω αύξηση κατά 50% μέχρι το 2025. Ωστόσο, πίσω από αυτές τις φθηνές προσφορές κρύβεται μια σκληρή πραγματικότητα: απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για το Δημόσιο και χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας.

Σοκαριστικά Στοιχεία

Μια πρόσφατη έρευνα της ΕΣΕΕ αποκαλύπτει ότι:

  • Το 2024 οι Έλληνες ξόδεψαν μεταξύ 529 – 627 εκατομμυρίων ευρώ σε αγορές από Shein και temu.
  • Aυτό αντιστοιχεί στο 18% – 21% όλων των διαδικτυακών αγορών στη χώρα.
  • Οι απώλειες στα κρατικά έσοδα υπολογίζονται σε περίπου 105 – 115 εκατομμύρια ευρώ.
  • Mεταξύ ενός χρόνου χάθηκαν περίπου 4.700 – 5.600 θέσεις εργασίας.
  • Mε τους δημοσιονομικούς πολλαπλασιαστές, οι συνολικές απώλειες υπολογίζονται γύρω στα 188 – 204 εκατομμύρια ευρώ.

Tι Αγοράζουν Οι Έλληνες Καταναλωτές;

Pεπορείται ότι σχεδόν το ήμισυ των παραγγελιών αφορά ένδυση, ακολουθούμενη από ηλεκτρονικά είδη και προϊόντα σπιτιού. Η Ελλάδα κατέχει την όγδοη θέση στην Ευρώπη όσον αφορά τις αγορές μέσω Temu και τη τέταρτη θέση στις αγορές μέσω Shein, γεγονός που δείχνει τη δυναμική παρουσία αυτών των κινεζικών πλατφορμών στη χώρα μας.

Pέρα από τις προσιτές τιμές τους,αυτές οι εταιρείες επενδύουν σημαντικά ποσά στη διαφήμιση. Μετά την κατάργηση του de minimis στις ΗΠΑ, οι shein και Temu έχουν μεταφέρει μεγάλο μέρος των διαφημιστικών τους καμπανιών στην Ευρώπη επενδύοντας περίπου €1 δισεκατομμύριο.
«Πλέον είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου», δήλωσε ο Σταύρος Καφούνης στο Παγκόσμιο Συνέδριο Λιανεμπορίου στη Νέα Υόρκη όπου όλοι οι εκπρόσωποι του κλάδου συμφώνησαν σχετικά με την ανάγκη λήψης μέτρων.

Scroll to Top