Επιταχύνοντας την Υιοθέτηση Νέων Τεχνολογιών στις Υποδομές
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, τόνισε τη σημασία της ταχείας ενσωμάτωσης και εφαρμογής σύγχρονων τεχνολογιών στα έργα υποδομής κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «Το ΤΕΕ στην πρώτη γραμμή του Ψηφιακού Μετασχηματισμού», που διεξάγεται στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή. «Το BIM (Building Facts Modeling) δεν περιορίζεται μόνο στον σχεδιασμό ενός έργου αλλά επεκτείνεται και στη διαχείρισή του», ανέφερε ο κ.Ταχιάος, αναφέροντας ως παράδειγμα τη Γραμμή 4 του Μετρό, η οποία έχει σχεδιαστεί με βάση το BIM.
Ωστόσο, επισήμανε ότι η εφαρμογή τέτοιων τεχνολογικών λύσεων είναι πιο προκλητική για τις μικρές επιχειρήσεις.
Ο υφυπουργός αναφέρθηκε επίσης στις ευκαιρίες που προσφέρουν οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης για έργα όπως το βόρειο τμήμα της Ε65 (Καλαμπάκα – Γρεβενά) καθώς και τον ΒΟΑΚ, όπου προγραμματίζονται επιπλέον έργα για την οδική ασφάλεια. Σημείωσε ότι στόχος είναι να ολοκληρωθούν συγκεκριμένα τμήματα που έχουν εξασφαλισμένους πόρους,αν και οι διαθέσιμες ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για οδικά έργα μειώνονται ενώ δεν υποστηρίζονται επενδύσεις σε αστικά περιβάλλοντα.
Σχετικά με τα μεγάλα υποδομές, ο κ. Ταχιάος ανακοίνωσε ότι η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2026. Παράλληλα, το οδικό έργο Πάτρα – Πύργος θα παραληφθεί τον Αύγουστο. Οι εργασίες στο Flyover στη Θεσσαλονίκη προχωρούν γρήγορα και αναμένονται περαιτέρω επιταχύσεις.
Αναφερόμενος στις αδυναμίες που παρουσιάζει το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας, σημείωσε ότι ο ΟΣΕ είχε παραμείνει σε παλιές πρακτικές χαρακτηρίζοντας την εκσυγχρονιστική διαδικασία ως «δύσκολη άσκηση».
Τέλος, σχολιάζοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών είπε πως αν αυτός είχε ολοκληρωθεί εγκαίρως θα είχαν αποφευχθεί καταστάσεις όπως αυτή με τον ΟΠΕΚΕΠΕ.