Ξεκίνησαν οι Μελέτες για την Επέκταση του Μετρό: Στο Στόχαστρο το Ελληνικό και η Γλυφάδα!

Άρχισαν οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό προς Ελληνικό και Γλυφάδα

Επέκταση του Μετρό στην Αθήνα: Νέα Σχέδια και Έργα

Οι διαδικασίες για την επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς το Ελληνικό και τη Γλυφάδα έχουν ξεκινήσει,ενώ παράλληλα σχεδιάζονται και οι επόμενες φάσεις των έργων. Ταυτόχρονα, η κατασκευή της Γραμμής 4 προχωρά με τους δύο μετροπόντικες να έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο στη διάνοιξη των σηράγγων από το Γαλάτσι και το Γουδή, οι οποίες θα συναντηθούν στον σταθμό Ευαγγελισμός.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο μετροπόντικας που κατευθύνεται από το Γουδή προς τον Ευαγγελισμό αναμένεται να ολοκληρώσει τη διάνοιξή του μέχρι τα τέλη του 2025 ή τις αρχές του 2026. Αντίθετα, ο δεύτερος μετροπόντικας που εργάζεται από το Γαλάτσι υπολογίζεται ότι θα φτάσει στον Ευαγγελισμό γύρω στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027.

Νέα Επέκταση προς Ίλιον και Αχαρνές

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η επόμενη προτεραιότητα είναι η επέκταση της Γραμμής 2 από τον σταθμό Ανθούπολης στην οδό Θηβών στο Περιστέρι έως τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον. Αυτή η νέα διαδρομή θα περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος.

Στο μέλλον αναμένεται αυτή η γραμμή να επεκταθεί μέχρι τις Αχαρνές για να συνδεθεί με το δίκτυο του προαστιακού σιδηροδρόμου.Οι κάτοικοι των περιοχών αυτών ζητούν επιτακτικά αυτή την επέκταση καθώς αποτελεί βασική ανάγκη για την καθημερινότητά τους.

Παράλληλα με την ανάπτυξη προς Ίλιον γίνεται επίσης εκσυγχρονισμός στο αμαξοστάσιο στον Ελαιώνα. Ο κ. Κουρέτας ανέφερε ότι μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης προς Ίλιον ακολουθεί άμεσα η ανάπτυξη προς τη Γλυφάδα και το Ελληνικό όπου σχεδιάζεται μια νέα αστική περιοχή μέσα στην πόλη.

Μελλοντικές Σχεδιάσεις

Aκόμη εξετάζεται η περαιτέρω ανάπτυξη της Γραμμής 4 σε δύο κατευθύνσεις: μία γραμμή θα ξεκινάει από το Γουδή μέσω Λεωφόρου Κηφισίας έως τη Λυκόβρυση και τα Μελίσσια ενώ μια άλλη θα κινείται από το Γαλάτσι σχεδόν μέχρι την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Επιπλέον έχουν ξεκινήσει οι απαραίτητες διαδικασίες για τη σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος με τον υπάρχον δίκτυο μεταφορών.

Χρονοδιάγραμμα Παρεμβάσεων

Αναφορικά με τους χρόνους υλοποίησης αυτών των έργων, ο κ. Κουρέτας επισήμανε ότι κάποιες παρεμβάσεις μπορεί να απαιτήσουν μεταξύ πέντε έως δέκα χρόνια ή ακόμα περισσότερο ανάλογα με τις συνθήκες που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια κατασκευής τους.

“Σύνθετα και πολύπλοκα έργα”

“Τα έργα του Μετρό είναι δύσκολα,σύνθετα,πολύπλοκα”,δήλωσε ο διευθυντής της Ελληνικό Μετρό προσθέτοντας πως απαιτούν πολλές φάσεις σχεδιασμού πριν μπορέσουν να συμβασιοποιηθούν.” Υπογράμμισε επίσης πως χρειάζονται καλές τεχνικές εκτιμήσεις καθώς επίσης σωστή επίβλεψη ώστε να αντιμετωπιστούν άμεσα τυχόν προβλήματα που ενδέχεται να παρουσιαστούν κατά την πορεία υλοποίησης των έργων.

Tanto o κ. Κουρέτας όσο κι οι συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν πόσο σημαντικό είναι να ενισχυθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς στις μεγάλες αστικές περιοχές όπως είναι φυσικά η Αθήνα που αντιμετωπίζει σοβαρές κυκλοφοριακές δυσκολίες.

Scroll to Top