Απάντηση του Υπουργείου Ανάπτυξης στην Ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ για την Ακρίβεια
Το υπουργείο Ανάπτυξης απαντά στην ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ σχετικά με την ακρίβεια, επικαλούμενο στοιχεία της Eurostat που αποδεικνύουν ότι ο αθροιστικός πληθωρισμός στην Ελλάδα είναι χαμηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Παράλληλα, αναφέρονται οι ενέργειες που έχουν γίνει για να περιοριστεί η αθέμιτη κερδοφορία και να ενισχυθεί η προστασία των καταναλωτών.
Απαντήσεις σε πέντε αιτιάσεις του ΠΑΣΟΚ:
Πρώτη Αιτίαση: Μείωση τιμών και έλεγχος της ακρίβειας
Υποσχέσεις: Μείωση τιμών και έλεγχος της ακρίβειας.
Πραγματικότητα: Αυξήσεις σε όλα τα προϊόντα, με τα τρόφιμα να σημειώνουν αύξηση 34%.
Aπάντηση: Σύμφωνα με τη Eurostat, από τον Ιούλιο 2019 έως τον Ιούλιο 2025, ο συνολικός πληθωρισμός στην Ελλάδα ανήλθε στο 21,2%, ενώ στην ΕΕ ήταν 26,7%.Στον τομέα των τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών η αύξηση φτάνει το 39,2%, σχεδόν ίση με αυτήν της ΕΕ (38,9%). Στα καθαριστικά προϊόντα παρατηρείται αύξηση μόλις 8,9% στην Ελλάδα έναντι 26% κατά μέσο όρο στην ΕΕ.
Δεύτερη Αιτίαση: Μέτρα ΝΔ κατά της ακρίβειας
Aπάντηση: Η κυβέρνηση ΝΔ έχει επιβάλλει αυστηρές ποινές σε πολλές μεγάλες επιχειρήσεις για παραβάσεις σχετικά με την αθέμιτη κερδοφορία. Κατά τη διάρκεια των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ δεν υπήρχαν ούτε έλεγχοι ούτε νομοθεσία γι’ αυτό το θέμα.
Tρίτη Αιτίαση: Υπερκέρδη πολυεθνικών εταιρειών
Aπάντηση: Από την αρχή της παγκόσμιας κρίσης έχουν επιβληθεί πρόστιμα ύψους περίπου 35 εκατ. ευρώ για φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας. Τα πρόστιμα αυτά εισπράττονται πλήρως από τις αρμόδιες αρχές χωρίς καμία απώλεια στα δικαστήρια.
Tέταρτη Αιτίαση: Αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
Aπάντηση: Το κόστος ασφάλισης υγείας έχει αυξηθεί σημαντικά σε όλη την Ευρώπη (22,5%), ενώ στη χώρα μας φτάνει το 28,9%. Σε άλλες χώρες όπως η Ισπανία και η Νορβηγία οι αυξήσεις είναι ακόμα μεγαλύτερες.
Pέκτη Αιτίαση: Καταναλωτικό Κίνημα
Aπάντηση: Μέχρι σήμερα έχουν εγγραφεί τέσσερις νέες ενώσεις καταναλωτών στο μητρώο που μπορεί να ασκήσουν αγωγές υπέρ των καταναλωτών. Ωστόσο πολλές παλιές ενώσεις δεν λειτουργούν αποτελεσματικά ή δεν εκπροσωπούν πραγματικούς καταναλωτές.