Ανακοίνωση Υπουργείου Τουρισμού για την Απεργία Οδηγών Ταξί
Σχετικά με την 48ωρη απεργία των οδηγών ταξί στην Αττική, πηγές από το υπουργείο Τουρισμού επισημαίνουν ότι η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που αφορά τις Μεταφορές και τον Τουρισμό δεν εισάγει νέες ρυθμίσεις, αλλά διευκρινίζει και ενισχύει το ήδη υπάρχον θεσμικό πλαίσιο.
Περιεχόμενο της ΚΥΑ
Είναι σημαντικό να θυμόμαστε τι περιλαμβάνει η ΚΥΑ:
- Ο μισθωτής μπορεί να είναι και νομικό πρόσωπο, όπως ορίζει ο νόμος 4093/2012, που εφαρμόζεται από το 2020 μέσω της πλατφόρμας του Υπουργείου Μεταφορών.
- Όλοι οι περιορισμοί σχετικά με το τουριστικό μεταφορικό έργο παραμένουν σε ισχύ (ελάχιστο μίσθωμα, ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης, υποχρεώσεις οδηγών: γνώση ξένης γλώσσας, απολυτήριο λυκείου και ασφαλιστική ενημερότητα).
- Η απαγόρευση πολλαπλής μίσθωσης στα οχήματα τουριστικής χρήσης δεν επηρεάζεται.
- Το καθεστώς ποινών παραμένει όπως έχει καθοριστεί από το 2014.
- Σκοπός είναι η διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς και η κάλυψη των αυξημένων αναγκών μεταφοράς λόγω της σημαντικής αύξησης των επισκεπτών.
Πηγές του υπουργείου Τουρισμού σχολιάζουν ότι «ο ελληνικός τουρισμός έχει αλλάξει σελίδα. Εκσυγχρονίζεται, αναπτύσσεται, εξελίσσεται. Πρόκειται για ένα κλάδο της οικονομίας που στηρίζεται στην ποιότητα, στη φιλοξενία και στην αυθεντική εμπειρία. Για να πετύχει αυτή η μετάβαση, κάθε κρίκος της αλυσίδας – από τη διαμονή μέχρι τη μεταφορά – πρέπει να λειτουργεί με επαγγελματισμό και συνέπεια. Τα ταξί, όπως και κάθε μέσο μεταφοράς, είναι η πρώτη και η τελευταία εικόνα που παίρνει ο επισκέπτης από τη χώρα μας. Ο ρόλος τους είναι κρίσιμος αλλά κι οι ευθύνες τους μεγάλες. Σε μια οικονομία που παράγει εισόδημα δημιουργώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας ενώ στηρίζει ολόκληρες τοπικές κοινωνίες δεν υπάρχει χώρος για αντιπαραθέσεις μεταξύ εργαζομένων. Κανείς δεν περισσεύει στην προσπάθεια μας να κρατήσουμε τον του turismo ανταγωνιστικό σύγχρονο κι ελκυστικό.Ο ποιοτικός τουρίσμος απαιτεί κανόνες τάξη κι νομιμότητα — όχι ασυδοσία».