Μετά από μια περίοδο ιστορικά υψηλών ναύλων, ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων βιώνει τώρα “διόρθωση”. Η αγορά εμπορευματοκιβωτίων φέρεται να έχει κορυφωθεί, καθώς οι ανησυχίες για τη ζήτηση που συνδέονται με την υγεία της παγκόσμιας οικονομίας έχουν αμβλύνει κάπως το κλίμα.
Αυτό οδήγησε σε μειωμένη ζήτηση σε ολόκληρο τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, μειώνοντας τη συμφόρηση των λιμένων στα κινεζικά και αμερικανικά λιμάνια και, κατά συνέπεια, μετριάζοντας τα ναύλωση των ναύλων.
Η συμφόρηση που συνεχίζει να υφίσταται σε πολλά λιμάνια, εξακολουθεί να υποστηρίζει την αγορά, αλλά οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων στις κύριες λωρίδες εμπορίου επιβραδύνονται μετά από ένα ισχυρό πρώτο εξάμηνο του έτους και τα μίλια που εκτελούν τα πλοία πρόκειται να μειωθούν σταδιακά το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Ωστόσο, εντός της Ασίας, η αγορά παρουσιάζει σημάδια της δύναμης.
Οι τιμές χρονοναύλωσης ενός έτους της VesselsValue’s Panamax (4.250 teu) κορυφώθηκαν στα 99.000 δολάρια ημέρα τον Μάρτιο του 2022. Ωστόσο, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου τα ναύλα είχαν σχεδόν μειωθεί στο μισό, πέφτοντας στα 51.000 δολάρια ημέρα. Για παράδειγμα, στην αρχή του έτους το Panamax Vela των 4.254 teu ναυλώθηκε τον Φεβρουάριο για 60 μήνες στα 43.250 δολάρια ημέρα. Μισό χρόνο αργότερα, το CMA CGM Jamaica 4.298 teu Panamax ναυλώθηκε για 60 μήνες, αλλά μόνο στα 39.000 δολάρια ημέρα.
Πτώση στο μισό για τα ναύλα στα container
Η αξία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε σταθερά τα τελευταία δύο χρόνια μέχρι τον Αύγουστο, αλλά ακολουθώντας το πρότυπο της αγοράς ναύλων, ο τομέας αυτός έχει έκτοτε υποχωρήσει. Για παράδειγμα, η τιμή ενός πλοίου Panamax Container ηλικίας πέντε ετών μειώθηκε κατά 25% από το υψηλότερο σημείο τον Απρίλιο των 118,391 εκατ. δολάρια σε 89,60 εκατ. δολάρια έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Επιπλέον, η North Bridge (4.298 TEU, Ιούλιος 2006, Hyundai Heavy) αγοράστηκε από την MSC τον Φεβρουάριο για 82,5 εκατ. δολάρια (σημείο αναφοράς εκείνη την εποχή), η αξία της μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου είχε πέσει στα 51,56 εκατ. δοκάρια.
Με λευκές σελίδες το βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων το 2022
Η ανάπτυξη του στόλου παραμένει υψηλή με το βιβλίο παραγγελιών να ανέρχεται επί του παρόντος στο 30% του υπάρχοντος στόλου τον Ιούλιο, τα υψηλότερα επίπεδα από την κορύφωση του 2008. Τα επίπεδα διάλυσης είναι χαμηλά, αλλά οι αναλυτές της Vessels Value εκτιμούν ότι αυτό θα επιταχυνθεί καθώς η αγορά σταθεροποιείται μετά το 2022 και οι κανονισμοί απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές ολοένα και εφαρμόζονται.
Η ζήτηση για νεότευκτα έχει επιβραδυνθεί κατά τη διάρκεια του έτους, καθώς τα βιβλία παραγγελιών ναυπηγείων έφτασαν τη χωρητικότητα το 2021 και οι παραγγελίες εμπορευματοκιβωτίων έφθασαν σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ στα 621 πλοία που ισοδυναμούν με 3,9 εκατομμύρια teu ( εμπορευματοκιβώτια). Για σύγκριση, το 2022, τα βιβλία των ναυπηγείων έχουν 355 παραγγελίες νεότευκτων μέχρι στιγμής, σχεδόν το μισό από αυτό του περασμένου έτους.