«Εγκρίθηκε η Ιστορική Σύμβαση Υποπαραχώρησης του Λιμένα Κέρκυρας: Μια Νέα Εποχή για το Νησί»

Ψηφίστηκε η Σύμβαση Υποπαραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και εταιρειών για τoν λιμένα Κέρκυρας

Ψηφίστηκε το Νομοσχέδιο για την Υποπαραχώρηση της Μαρίνας Κέρκυρας

Η Ολομέλεια της Βουλής ενέκρινε με πλειοψηφία το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που αφορά την «Κύρωση της από 30 Οκτωβρίου 2024 Σύμβασης Υποπαραχώρησης» μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και άλλων φορέων, σχετικά με τη δημιουργία και εκμετάλλευση του Τουριστικού Λιμένα Μεγάλων Σκαφών στην Κέρκυρα.

Η Νέα Δημοκρατία ψήφισε υπέρ του νομοσχεδίου, ενώ το ΠΑΣΟΚ δήλωσε “παρών”. Αντίθετα, οι υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και η Νέα Αριστερά καταψήφισαν.

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, χαρακτήρισε το έργο ως σημαντικό βήμα ανάπτυξης που θα προσφέρει κέρδη στη χώρα καθώς και χιλιάδες θέσεις εργασίας. Αντέτεινε τις ανησυχίες των αντιπάλων σχετικά με την παραχώρηση δημόσιας γης σε ιδιώτες χωρίς αντίκρισμα για τον δημόσιο συμφέρον.

Σύμφωνα με τον κ.Γκίκα, η χωροθέτηση της μαρίνας έχει ολοκληρωθεί από το 2007-2008 κι έχει λάβει έγκριση περιβαλλοντικών όρων μέχρι το 2028. Το σχέδιο ανάπτυξης περιλαμβάνει μαρίνες σε διάφορες περιοχές των Ιονίων νήσων προκειμένου να ενισχυθεί ο θαλάσσιος τουρισμός.

“Δημιουργούμε μια νέα μαρίνα”, τόνισε ο υφυπουργός αναφέροντας ότι η επένδυση ανέρχεται στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Το Δημόσιο θα εισπράξει ποσοστό επί των εσόδων που αναμένεται να φτάσουν τα 79 εκατομμύρια ευρώ συνολικά.

Αντίθετα οι εκπρόσωποι των κομμάτων εξέφεραν σοβαρές επιφυλάξεις σχετικά με τη διαχείριση αυτού του έργου. Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ ανέφερε ότι δεν υπήρξε διαβούλευση με τις αρχές της περιοχής πριν από την υπογραφή της σύμβασης.

Από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ επισημάνθηκε ότι η σύμβαση αυτή αποτυπώνει μια πολιτική που αγνοεί τις ανάγκες των πολιτών και μετατρέπει τη δημόσια περιουσία σε αντικείμενο εκμετάλλευσης χωρίς ουσιαστικά οφέλη για τους πολίτες.

Οι επικριτές υπογράμμισαν επίσης τους κινδύνους μόλυνσης καθώς και τις κοινωνικές συνέπειες μιας τέτοιας επένδυσης στην περιοχή όπου βρίσκεται ήδη πυκνοκατοικημένη κοινότητα.

Συμπεράσματα

“Το έργο αυτό είναι ένα κρίσιμο βήμα προς την κατεύθυνση ανάπτυξης”, δήλωσε ο Παναγής Καππάτος εκπροσωπώντας την πλειοψηφία στο κοινοβούλιο.
Ωστόσο οι αντιδράσεις συνεχίζουν να εγείρονται γύρω από τα ζητήματα διαχείρισης δημοσίων πόρων αλλά και προστασίας περιβάλλοντος στην περιοχή.

Scroll to Top