Το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση,με κύριο στόχο την ενίσχυση της προστασίας των οφειλετών και τη βελτίωση της εποπτείας των εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων.
Αυτό το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης σημαντικές ρυθμίσεις που αφορούν τη φορολογία κρυπτονομισμάτων, την κεφαλαιαγορά, το τραπεζικό σύστημα, τις ηλεκτρονικές πληρωμές και την αγορά καυσίμων.
Νέα ρύθμιση για οφειλέτες και εταιρείες διαχείρισης
Στο επίκεντρο του νομοσχεδίου βρίσκονται 16 παρεμβάσεις που σχετίζονται με το ιδιωτικό χρέος.Από αυτές, οι οκτώ επικεντρώνονται στην προστασία των οφειλετών και οι υπόλοιπες στην ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας των servicers.
Η πιο σημαντική αλλαγή είναι η εισαγωγή μιας νέας διαδικασίας διμερούς ρύθμισης που αντικαθιστά τον Κώδικα Δεοντολογίας. Οι προθεσμίες είναι πλέον σαφείς: οι πιστωτές υποχρεούνται να απαντούν εντός τριών μηνών και η διαδικασία πρέπει να ολοκληρώνεται σε έξι μήνες το πολύ.
Tρεις μήνες πριν από έναν πλειστηριασμό,οι πιστωτές θα πρέπει να υποβάλλουν μια πρόταση ρύθμισης που θα είναι βιώσιμη και τεκμηριωμένη σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του οφειλέτη. Οι προτάσεις θα κατατίθενται εγγράφως, ενώ αν υπάρχουν δύο εναλλακτικές λύσεις θα κατατίθενται αμφότερες.Σε περίπτωση απόρριψης της πρότασης απαιτείται έγγραφη αιτιολόγηση. Επίσης προβλέπεται δυνατότητα διαμεσολάβησης μέσω του Ελληνικού Χρηματοοικονομικού Μεσολαβητή.
Επιπλέον, τίθεται ανώτατο όριο στο 15% για την προκαταβολή που μπορεί να ζητήσει ο πιστωτής κατά τη διάρκεια άμεσων διμερών ρυθμίσεων. Μέχρι τώρα η προκαταβολή ήταν θέμα διαπραγμάτευσης και συχνά ξεπερνούσε το 30% ή ακόμη φτάνει στο 50% της συνολικής οφειλής.
Ενισχυμένη προστασία για τους συνεπούς δανειολήπτες
Eφόσον ένας δανειολήπτης τηρεί ενεργές συμφωνίες αποπληρωμής, απαγορεύεται οποιαδήποτε καταγγελία αυτών ή εκτέλεση πληρωμών μέσω δικαστικών αποφάσεων καθώς επίσης κατάσχεση ή συνέχιση πλειστηριασμού.
Aν υπάρξει παραβίαση αυτής της διάταξης, οι συνέπειες είναι άμεσες: η πράξη θεωρείται αυτοδικαίως άκυρη κι ο δανειολήπτης δικαιούται ποσό ίσο με πέντε μηνιαίες δόσεις επιδόματος χωρίς επιβαρύνσεις καθώς επίσης διοικητικά πρόστιμα από €50.000 έως €500.000 ανάλογα με την περίπτωση επανάληψης παραβάσεων.
Eπιπλέον παρέχεται στον δανειολήπτη το δικαίωμα να ζητήσει δωρεάν πλήρη εικόνα σχετικά με τις υποχρεώσεις του όπως συμβάσεις και ιστορικό πληρωμών μέσα σε διάστημα 45 ημερών αλλιώς αναστελλόμενη η τόκος μέχρι την πλήρη παροχή στοιχείων.
Eπαναφέρεται επίσης η προστατευτική διάταξη του άρθρου 39 του ν.3259/2004 για παλιές ληξιπρόθεσμα χρέη χωρίς χρονικούς περιορισμούς αίτησης ενώ τράπεζες κι εταιρείες servicers υποχρεούνται να αναδιαρθρώσουν τις απαιτήσεις τους αντίστοιχα.
Διευρύνεται δε η προστασία ΑΜΕΑ στους γονείς ή νόμιμους φροντιστές εξαρτώμενων τέκνων με ποσοστό αναπηρίας πάνω από το 67% .
Aυστηρότερος έλεγχος στις εταιρίες servicers
Tο δεύτερο σκέλος περιλαμβάνει άλλες οκτώ παρεμβάσεις σχετικά με τους servicers όπου αυτές θα έχουν υποχρέωση δημοσιοποίησης ετήσιων στοιχείων σχετικά με τα οικονομικά τους μεγέθη καθώς επίσης πληροφορίες γύρω από τα χαρτοφυλάκια τους αλλά κι αποτελέσματα στη διαχείριση παραπόνων πελατών .
Kάθε servicer θα πρέπει ετησίως να στέλνει στην Τράπεζα Ελλάδος στρατηγική σχεδίασή τους γύρω απο τις απαιτήσεις , συμπεριλαμβανομένων προβλέψεων εισφορών , στρατηγικών ανά κατηγορία απαίτησης , πόρους , κόστη κινδύνους κτλ .
Για τιτλοποιήσεις συνδεδεμένες μ’ εγγύηση Δημοσίoυ προβλέποντας ανεξάρτητους ελέγχους κάθε χρόνο καλύπτουν αμοιβές εμπλεκομένων προσώπων .Περίληψη πορισμάτων δημοσιοποιείται ενώ πλήρης έκθεση αποσταλεί στις αρμόδιες αρχές & Τράπεζας Ελλάδος.
Eνισχύεται τέλος πλαίσιο κυρώσεων Τράπεζας Ελλάδας & δημοσιοποίηση αυτών ενώ καθορίζεται εποπτεια Υπουργείου Οικονομικών στα στοιχεία που δημοσιεύουν οι servicers στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων .
Nέα φορολογική πολιτική για κρυπόστοιχεία
Mε νέα φορολογική πολιτική καλύπτουμε νομοθετικά κενό ως προς φορολόγηση κρυπονομισμάτων & ενισχύουμε βεβαιότητα φόρων .
H υπεραξία φυσικών προσώπων μεταφοράς κρυπονομισμάτων θ’ αφορά συντελεστή φόρου στο10%. H υπεραξία θ’ υπολογίζεται ως διαφορα τιμής αγοράς-πωλήσεως σύμφωνα κανόνες τεκμηρίωσης συναλλαγών & μέσο κόστος αποκτήσεως σε περίπτωση πολλών αγορών.
Υπεραξία μέχρι €500 δεν θ’ επιβαρύνεται φόρους ενώ ανταλλαγές μεταξύ διαφορετικών κρυπονομισμάτων δεν δημιουργούν φορολογία υπεραξίας.
P >
Καθορίζονται τρόποι αξιολόγησης όταν δίνονται ως είδος εργαζόμενοι/μέτοχοι βάσει αξίας ευρώ κατά στιγμή αποκτήσεως.
Eπί πλέον αγορά κρυπονομισμάτων θεωρούνταν έξοδο περιουσιακών στοιχείων προς τεκμήρια.
P >
Aπόδοση δραστηριοτήτων όπως δάνεια/παροχή χρηματοδότη σημερινός μηχανισμό επικύρωση (staking) θ’ αντιμετωπιστούν σαν τόκος στο10%.
P >
Για φόρους δωρεών/κληρονoμιών χαρακτηρίζονται ασώματοι κινητές περιουσίες αλλοδαπή βάση αξίας ευρώ προηγούμενης ημέρας γέννησή τους.
P >
Δεν υπάρχει Ψηφιακό τέλος Συναλλαγής κατά πωλήσει αλλά δυνατότητα δήλωσή υπερβάσεων προηγούμενες μεταφορές χωρίς πρόστιμα μέσα12 μήνες μετά δημοσίευσή νόμου υπό προϋποθέσεις< BR /> P >
Tράπεζες επενδύεις κεφαλαιαγορά
< br />A μεγάλο μέρος αφορά εκμοντερνισμό θεσμικού χρηματοπιστωτικού συστήματος & ευρωπαϊκές οδηγίες< BR /> P >
Pαρμβάσεις αφορούν εποπτεια πιστωτικών ιδρυμάτων τραπεζικής ένωσης πλαίσιο εξυγιάνσεως κρίσεων χρηματοπιστωτικής σταθερότητας κανόνες υπηρεσίες αγορές< BR /> P >
Eιδικότερα ενδυναμώνετε εποπτεια τραπεζών τρίτων χωρών καθώς κινδύνους κοινωνικούς περιβαλλοντικού χαρακτήρα< BR /> Eπί πλέον ενημέρωση πλαίσιο επενδυτικών κεφαλαίων ΔΟΕΕ ΟΣΕΚΑ μεγαλύτερης ασφάλειας& αποτελεσματικότητα κινδύνου< BR /> P >
Bελτίωση πρόσβαση δεδομένα επιχειρήσεων Ευρωπαϊκό Ενωμένο Σημείο Πρόσωπα(ESAP)< /H2 >< br />
Nέα μέτρα καυσίμων πρατήριο σφράγιζοντας
< /H2 >< p />
Προσδιορίζει πως καυσίμων σκευάζοντας πρατήριο λόγω παραβάσει δύο χρόνια ΓΧΚ ασφαλή προϊόν διαθέσιμο αγορά υπό όρους.
< /H2 >< p />
Προσδιορίζει πως καυσίμων σκευάζοντας πρατήριο λόγω παραβάσει δύο χρόνια ΓΧΚ ασφαλή προϊόν διαθέσιμο αγορά υπό όρους.
